Inte komma till hotell i Almedalen

Syd har blivit, ja inte inventerad men väl inviterad till Almedalen i år. Visst kan det vara både lärorikt och trevligt men då skall man nog planera något år i förväg. Det fanns rum lediga på hotell a' 1299;5 per natt och det trodde jag ett rum för natten kostade och det verkade trots allt överkomligt men nej då så var det inte, det där kommat fanns inte där, rummet kostade 12995 svenska kronor för en natt, inte för 10 pers utan för en! person. Nu ingick frukost men i alla fall.
 
Nej några sådana priser för hotell betalas inte så nu gäller en ny strategi! Jag funderar på att lägga ut mig själv på Blocket och se om man den vägen kan få ett rum för natten. Jag har ännu inte konsulterat fru Syd i just denna del av min planering. Mitt första förslag att åka med båten 00.50 och komma till Nynäs 04.20 framkallade inte direkt vågen, hemma här alltså, på Östersjön kan den nog komma.
Frågan är bara hur man skall utforma annonsen på Blocket.
 
En tanke: "Långsmal man med ordnad ekonomi, som tycker om rockmusik, är rökfri och besitter ett alltid lika glatt humör söker en säng för natten den x juli. Svara gärna med bild! På sängen alltså. Svar till: Lill-Zlatan" (Försöker rida på framgångvågen efter segern mot Färöarna, men det kanske är lite dumt för Ö-människor brukar hålla ihop och har till och med en Ö-klubb tror jag).
 
Nja det kanske inte slår så bra, lite småsur kan man ju dessutom bli ibland, t ex när Österrike vinner.
 
Nej det får nog vara lite mer folkkärt och lite halvfalskt om man skall få napp.
"Schlagergrabb i sina bäste åur söker natthärbärge inom Visby ringmaurer. Speler såväl Keno som harpe och tycker om mysige hemmikvällan. Är gift så det är inte tal om någe som bara rauker hände så även ogifte kvinnor törs nog svare. Svare dock gärne med en bild. Svar till; Mannen som kan prate med gotlandsfår.
 
Ett ögonblick, jag skall konsultere fru Syd..........
 
Jag tar båten från Visby vid 22-tiden.
 
OBS! OBS! Ni känner säkert igen Dolly och Kenny i klippet nedan, de andra personerna är inte heller Syd James eller fru Syd. Lika och lika? Nej det är helt främmande personer!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0