Varning! Läs inte inte detta!

För Syd James misstänker att någon underrättelsetjänst har lagt in en liten spaning på Syd James!
Nu har det ju avslöjats att fru Merkel i Tyskland blivit buggad utan att hon Merkt något.  Syd James kan avslöja (en ny whistle blower?) att underrättelsetjänster i alla länder i alla tider försökt skaffa sig så mycket kunskap som möjligt om sina vänner och ovänner. Hur var det inte i Merkels gamla hemland DDR till exempel? Där kunde ju maken spana på frun. Och även idag kan fruar spana på sina män när de spanar in andra damer och vice versa.  SJ vill på intet sätt negligera existensen eller förringa allvaret men kan inte bli så FÖRVÅNAD som så många blir. Jag kan garantera att MI5 (tänk på den där grabben James Bond), KGB (hur många rum var inte buggade på Hotel International i Moskva?), Kina (hur hittar man Falun Gong anhängare via nätet?), företag, regeringar (Hur kunde Japan så snabbt tillägna sig ny teknik på 50-60talet?) överallt försöker tillskansa sig hemlig information. Frankrike (som är så upprörda, använde sin egen underrättelsetjänst för att spränga en Greepeacebåt). Syd försvarar inte spaningarna men förvånas över de förvånade reaktionerna.
 
Att någon som jag inte vill ser min profil på Facebook, att min dator kan tas över, att mobilsamtal kan avlyssnas, till och med att andra kan se hur du använder ditt kontokort! Surprise? Knappast!
Informationsökning gjordes redan på den gamla grekernas tid, det är bara de tekniska förutsättningarna som förändrats och möjliggjort gigantiska volymer av insamlade data.
- Jag ger mig tusan på att en och annan även läser vår blogg, säger en taleskvinna för Syd James Revue (TM) i en kommentar till SÄPO och Aftonbladet.
 
Annars går tiden oerhört fort som ni Merkel och SJ har som sagt varit utsatt för misstänkt spaning varför vi legat lite lågt ett tag. Vem tusan vill ha flera tusen läsare? Ett ögonblick, min taleskvinna säger någonting.....
 
- Vadå, meningen? - Nu förstår jag inte!
 
Många läsare? Ja ja jag skriver på jag och funderar över vädret. Förr förra måndagen var det skidspår i den närliggande orten Grängesberg och sex dagar senare springer SJ i Stockholms innerstad i shorts och T-shirt och blir rejält svettig dessutom. Hur de jag mötte kunde gå runt i Canadian Goose och mössa är för mig en gåta. Det kanske var på väg till Grängesberg?
Nu skall jag ge mig ut på spaning efter en återvinningsstation, men vänta nu, vem vet? SÄPO kanske spanar runt stationen på jakt efter en nyhet i den Dagens Nyheter som jag kastar och när jag nu särsorterar kuvert kanske de ser vilka brev jag får och sedan skall jag handla med kort på Coop, herregud, det har jag inte tänkt på! Men jag skall lura dem och handla med ICA-kortet på Coop och med Coopkortet på Hemköp och Hemköpkortet låtsas jag använda på Dressman, nej nu gick jag över gränsen ser jag för att se SJ på Dressman skulle avslöja det omöjliga i hela situationen. Nej! Vi kastar oss ut i verkligheten och spana på ni, jag ser er allt, med min nya APP!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0