Hemskt eller inte

det har vi lite olika synpunkter om fru Syd och jag när jag nu med en glatt "god morgon" visade upp den samlade inköpshögen de senaste månaderna,  av CD. Det har blivit några stycken så just nu ligger jag efter lite själv.
Nu skall ni få lite kulturtips med betyg.
Min nyskapade betygskala har följande indelning, så ni vet vad ni skall köpa.
 
5 = kanon, jättebra, kommer jag att spela gång på gång
4 = kanon, bra, kommer jag att spela gång på gång fast lite mindre än 5
3= bra
2= nja, OK men inte mycket mer, kan åtföljas av förklaringskommentar
1= besvikelse
0= Sälj! Nej nu tog jag i lite ser jag, Men inget jag kommer att ägna särskild mycket tid:
Sådär ja nu kommer listan utan inbördes tidsordning, Inköpsställen: Ginza, Bengans, Alligator Records US, B&N US, Amazon US, sorry Ingemar men jag kommer snart och handlar! Alla 4:or och 5:or kan ni slå till på direkt!
 
Bill Callahan - Sometimes I Wish We Were An Eagle: -3
Pearl Jam - Mad season. -3+ kräver fler lyssningar
Omar Dykes - Runnin´with the Wolf - 3
John Fogerty - Wrote A Song For Everyone - 3
Son Volt - Honky Tonk - 2 Lite för mycket basic country'
Richard Thompson - Electric - 4
JJ Grey & Mofro - This River - 4
Bruce Springsteen - Live 1975-85 - 4
Kings of Leon - Mechanical Bull - 3+
Bill Callahan - Dream River - 3
Bruce Springsteen - the Ghost of tom joad - 3
Bruce Springsteen - Nebraska - 3,
The Strypes - Snapshot - 3+ gränsen till 4
Lars Winnerbäck - Hosianna - 3+
Jonny Lang - Fight for my soul - 2-  börjar bli mycket mainstream och stryker åt soul
Bruce Springsteen - Greatest Hits - 4
Willie Nelson - Moment of Forever - 4,
Slaid Cleaves - Still Fighting the War - 3+
Lloyd Cole - Standards - 3+
Willie Nelson - Heroes - 3
Willie Nelson - The troublemaker - 3
Willie Nelson - Shotgun Willie - 2
Willie Nelson - Spirit - 3+
Willie Nelson - Red Headed Stranger - 3
Willie Nelson - Across the Borderland - 4
Roky Erickson - The Evil One - 3+ gränsen till 4
Tamikrest - Chatma - ej hörd ännu - kom i veckan
Lee Renaldo and the Dust - Last night on Earth - 4
Gov´t Mule - Shout! - 4
Anna Calvi - One Breath-  lyssnat en gång - avvaktar med betyg
T.A.I. National - Kaani - lyssnat en gång kom i veckan
Marah - 20.000 streets under the Sky - 5 (ojoj!)
Marah - If you didn´t laugh You´d cry - ej lyssnat kom i veckan
The Band - Academy of Music - ej lyssnat kom i veckan
Delbert & Glen - Blind, Crippled & Crazy - 3
Bob Dylan - Another Self Portrait - 4
Peter Gabriel - SO (box) 5
 
OK då lite rätt har hon väl, fru Syd. Till mitt försvar skall dock sägas att det finns en del strategiska köp: ex komplettera upp Springsteen så att man har allt på Vinyl och CD samt att MOJO hade en genomgång av Willie Nelson´s Magnificent Seven, ja då var man ju tvungen att köpa dem.
 
Säg det inte till någon - men jag en tre fyra på väg in. Och det är ju så billigt i USA just nu, nya CD i snitt 10 $ dvs 65-70:-.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0