Broadchurch....

..börjar närma sig slutet, ännu en engelsk kriminalserie som får högsta betyg. Även om en timme film på TV 4 tar nästan det dubbla att se så är det värt det! Man kan ju göra så mycket annat under reklampauserna, jogga t ex eller koka te, eller lyssna på musik, läsa DN eller till och med borsta tänderna.
 
Det påminner mig om mig själv får några år sedan när jag en sen kväll åkte till Skåne där det hann bli natt innan jag hann ner och här gällde det att vinna sömntid. Norr om Markaryd kom jag på att om jag borstar tänderna medan jag kör så spar jag en sådär 5-6 minuter ner jag kommer fram. Jag var jättetrött och jag tänkte att jag spar inte bara tid, jag kanske piggnar till också.
 
Jaja, tandborstningen gick bra och jag tror jag blev lite piggare, jag blev definitivt piggare när jag skulle spotta ut tandkrämen där på E 4:an i 109 km i timmen (110 fartgräns..). Det blåser mycket när man möter vinden i 109 km:s fart.  Spotta i motvind har aldrig varit någon bra gren, får någon.
 
Mörka kläder blir aldrig riktigt sig lika och hur det kunde bli SÅ mycket tandkrämsskum inne i bilen, och på sidorna av bilen är svårt att förstå. Ja så har går tankarna iväg när man skall se på en engelsk" krimmare" på TV 4.
 
Jag brukar tjata om en del saker och serien "Änkorna" brukar jag tjata om. den vara lika bra den.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0