An ordinaryTuesday in Syd´s ordinary life

Jag har sett i olika tidningar och tidskrifter att när man gör personporträtt då skall personen berätta så där spännande om hur en dag förflyter och du funderade jag på om jag skulle göra likadant. Problemet är dock att Syd inte alltid kan berätta vem och varför vissa möten och aktiviteter sker. Men sådana här bassaker, som att klockan ringer 05.25 kan man berätta. Jag känner att det blev sent igår, släckte som sagt först efter midnatt igen, bedrövligt trött. Riktigt varför jag har fem olika larm som går igång på olika tider vet jag inte själv för jag är väldigt lättväckt. Men så är det, vilket fru Syd inte riktigt gillar. Efter en stund går jag i alla fall ut och hämtar morgontidningarna och fortsätter min nya inslagna linje att läsa en stund innan jag slutligen går upp, innan dess har jag slagit över radion till P1.
 
Frukost - det äter jag varje dag.
 
Låser upp för sotaren som skall komma idag. Upp med stegen, den lille filuren skulle varit hemma redan förra veckan men det glömde jag bort. Straffavgift!
Till jobbet vid 07.35 tiden - mail och kvarvarande telefonsamtal. Förbereder inför onsdagens möte i G med fd G. Till möte kl 10, mötte inte Lassie men väl pressen, en har Fulhamkeps, byter några PL-ord och vidare till nästa möte kl 11, hem för snabblunch, ingen nyckel! och åker därför vidare till nästa möte 13, finns mat kvar!! äter 10 minuters lunch, förbereder nästa möte med Lr x 2 + 1, lite PC-krångel. Möte till 15.30. Mailar och ringer och pratar! Nästa möte börjar 16.30.
Låter gruppen arbeta med externa handledare, jag mailar på. Sneglar på klockan. Dags att åka hem ock skjutsa frun till tåget som går från Borlänge. Nja inte än, planerar min torsdag i Stockholm. K tycker jag skall åka onsdag kväll, kanske rätt ändå. Vi får se!
 
Kastar en blick genom fönstret. Blött ser det ut. Undrar om jag kan hålla mig vaken till Chanpions League ikväll?
Mailar vidare.
Hem 18.45, 19.07 mot Borlänge, sent ute, väldigt sent ute då fru Syds tåg går 19.53, "Vi hinner inte" säger fru Syd, "vänta och se" säger Syd. 19.40 vid stationen i Borlänge. Ja det gick fort, alldeles för fort egentligen.
Hem till Champions League, kör plankan, tedrickning + plankan igen i paus. Chelsea vinner med 2-0. Med sinnesfrid släcks lampan 23.20

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0