Varmt med Young

Vi har haft volleybollmatch ikväll, det är stadigt på söndagskvällarna kl.19.00. Tyvärr brukar mina volleybollsäsonger bli ganska korta; två till tre matcher beroende på vilka tider vi är i Skåne. 12-13 stycken brukar vi vara, spelkvaliteten varierar, från ganska hyfsat spel till missar där man inte ens själv förstår hur man styrde bollen. Avsikten är att lägga upp för en smash men där bollen försvinner i riktning mot närmaste parkering eller betesmark.
Men när det är 27-28 grader vid 19-tiden så kan man förklara vissa missar med endera värmen, man blir svettig på armarna, solen i ögonen eller att bollen inte är riktigt rund. Dock brukar vare sig medspelare eller, framförallt, motspelarna tro på dessa förklaringar. "Lite högre så att den gått ÖVER nätet och några meter längre till höger så hade varit det perfekt"...
 
Annars har veckan varit mycket värme, inte minst på konserten i Forum Köpenhamn i onsdags. Det måste har varit minst 40 kanske 50 grader varmt, Jag ljuger inte; svetten rann, trots tunn klädsel! Neil Young med Crazy Horse drog igång direkt utan något välkomnande snack, på direkt bara med värsta Horse-groove trots reservbasist.
Gillar man Crazy Horse och Neil Young i full leverans så var konserten kanon. Inte värsta publiklåtarna, mycket budskap; Protect the Earth! Sluta kriga! Rädda världen! Vem är det upp till? "It´s up to YOU!
 
Förstås blev det lite shopping i Copenhagen! Själv fokuserade jag på danska möbler och porslin! Nåja. Vi gick mycket i Köpenhamn, skönt och trevligt i goda vänners lag. Tog en hel del bilder som dock inte kan publiceras utan jag låter er hålla till godo med dessa.
 
 
Neil Young and Crazy Horse, Forum Copenhagen July 30.
 
Och, nej jag koncentrerade mig inte på möbler och porslin utan på denna välsorterade skivbutik! Accord! Besök den när ni är Köpenhamn-
 
 
Kunde inte undvika:
 
 
Klockan är mu 23.07, undrar om det blir en tropisk natt. Skall kolla tempen just nu: ett ögonblick;
 
ja, kanske det, +22 just nu.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0