Att det betyder

mycket för orten Leksand att hockeyn finns är ingenting vare sig nytt eller överraskande men det blir väldigt tydligt när man tillbringar några timmar i Leksand en matchdag som igår. Alla butiker skyltar med "Match idag"-vimplar. Matställena är fulla med fulla, ja inte alla men konsumtionen av både mat och dryck ökar påtagligt. God stämning är det och man kan till och med se en Frölundasupporter som fikar med en Leksing. Och så har de svårt att komma överens i Mellanöstern....
 
Målet för resan i helgen var Tällberg  i goda vänners lag. Jag hann med ett träningspass på eftermiddagen och kunde konstatera att det är rätt mycket backar i Tällberg. Backträning upp emot Dalecarlia efter att tagit en sväng ner mot Åkerblads och vidare, stigning upp mot Holen vidare upp emot Långbersgården och så ner till höger och sedan till höger igen. Där var jag tvungen att fråga en tant med hund om jag kunde springa som jag tänkt mig. "Håll du te höger så kom du ut på den hära vägstumpen igen du". Jag tog vänster och fann mig själv snart pulsandes fram i djup snö där i den mörka Tällbergsskogen. Nej, överdriver lite grann för det var bara lite drygt rimfrost och inte mer än 200 meter till närmaste hotell men pulsade gjorde jag bland ris och kvistar för vägen tog slut liksom...
 
Julbord blev det sedan och inte alltför sent men däremot alldeles för tidigt söndag morgon. Jodå jag hade klockan på ringning sådär vid 7.09-tiden men då hade jag redan varit vaken i närmare tre timmar. Detta fick den ödesdigra konsekvensen att när jag på eftermiddagen bänkade mig för att se Manchester U v/s Liverpool 3-0 så missade jag samtliga mål inklusive repriser. När jag sedan efter lite hemarbete skulle kolla till Swansea- Tottenham hade det redan blivit 0-1, jag var dock rätt pigg i pausen och fortsatte med lite hemarbete och när jag återvände så stod det 1-1, sedan blev det 1-2 när jag hämtade kaffe.
 
Och Lucia har det varit! Javisst ja vi blev ju världsmästare i innebandy också.
 
 
 
 
Luciatåg i Leksand den 13:e december anno 2014. På väg mot match!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0