Vissa s k Nigeriabrev är "roligare" än andra...

Kära vän,

 

Jag är Mr Favour Adams, Chefen för revision och redovisning avsnitt av min bank. Med all respekt och hälsningar, har jag beslutat att kontakta dig på en affärstransaktion som kommer att vara mycket fördelaktigt för oss båda i slutet av transaktionen.

Vi hade en utländsk kund från ditt land som deponerat en enorm summa pengar (USD $ 1.4Million) med vår bank. Så småningom blev denna klient bland offren för bilolycka som kraschade på 31-10-2008 i sheihk zeyad road Dubai men sedan dess har vi inte haft något organ kommer för de påståenden som de närmast anhöriga.

 

 

En situation som jag har övervakas noga med min position på banken innan jag gick i pension. Nu har övervakade denna fyndighet under åren efter hennes död, och därmed ingen har visat upp som närmast anhöriga under de senaste tre och ett halvt år, jag flyttade filen till min privata volt. Jag värva nu din hjälp att presentera dig som de närmast anhöriga som alla andra arrangemang har slutits av mig och jag bara väntar på att en utlänning för att jag flyttar fonden till hans eller hennes konto. Detta har inte någon risk kopplad till sig som alla interna dokumentation kommer att hanteras av mig. Jag ber er därför att bekräfta ditt intresse genom ett returmeddelande och jag kommer att förse dig med information.

Din ränta kommer vara förhandlings innan vi börjar detta projekt.

 

Jag ser fram emot att höra från dig snarast.

Hälsningar,

 

Mr favör för Adams


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0