Knockad av knott

Efter matchen Argentina- Nigeria tänkte jag avstå kvällens löptur och göra en djupdykning i vedhögen och börja klyva den jättehög som jag sågade upp i januari och som legat där och gnagt. Vedkap fram, elkabel fram. Hur den nu kan bli hopslingrad som ett sämre garnnystan? Men hur som helst strömmen kom igång, så också jag och kapen och knotten. Man brukar klaga på mygg och knott i Norrland och där har man upplevt några tuffa kvällar när man svettig röjt i skogen och haft 12 045 028 knott i huvudet, i öronen, näsan, ryggen, nacken och i och på.. ja nu vet jag att jag har en del känsliga läsare varför vi inte fortsätter den berättelsen men ytterligare detaljer.
Så var det ikväll i det mellansvenska landskapet. Det gick inte, en timme sedan gav jag upp och efter dusch kliar det nu överallt, ja i huvudet, i öronen, näsan, ryggen, nacken och i och på, ja ni förstår. Jaså det gör ni inte, jo det kliar i höger handflata och armbågen....
 
Nej man fick avbryta kapningen, dra in elkabel och jag förstår nu hur den kan bli så hopslingrad. Man har bråttom, för bråttom men det är det där man knotten, då måste det gå undan. Vatten till potatislandet, keps på och man känner sig nästan som karaktär i en roman Ivar Lo Johansson. Kastar en blick mot bokhyllan här till höger om mig för att se om jag hittar någon Ivar Lo titel som beskriver Syds känsla. Det gör det inte och titlar som "Söner av ett folk" av Väinö Linna eller "Managing the Global Supply Chain" känns inte helt relevanta i detta sammanhang.  Man skall nog inte överdriva det agrala arvet utan det får nog bli lite VM-fotboll igen på WEBBEN. Godnatt jord!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0