När jag satt och skrev här ikväll

så gick jag tillbaka till en gammal artikel om en dödsruna* i DN som jag skrev om tidigt i vintras. Denna mening är underbar i vårt genomsystematiserade samhälle (som vi gärna vill tro).
 
"Han var en bilhandlare i branschens utkanter och säkert ingen revisorsdröm"
och jag ser kopplingen till Nevs i Trollhättan där produktionen nu står still igen efter att man själva stoppat produktionen då man inte kan betala räkningarna till sina leverantörer. Det är den stora skillnaden mot förra gången; då stoppade leverantörerna själva leveranserna för att man inte fick betalt.
 
"Nevs var en biltillverkare i branschens utkanter och säkert ingen revisorsdröm".
 
Frågan vem som kostade samhället mest, Matti Naskali* eller Nevs är nog lätt att besvara.....
 
 
Från nätupplagan av SvD:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0