Palma de Mallorca

Där har Syd varit i några dagar. "Mallis" säger vana resenärer men Syd håller sig Mallorca, ett ställe jag aldrig hade tänkt sätta min fot på liksom Kanarieöarna, eller "Kannis" som väldigt vana resenärer säger. Fördomsfull har man kanske varit eller också har Kannis och Mallis utvecklats positivt. Syd har nu varit på Kannis tre gånger och gjort debut på Mallis där vi bodde i centrala Palmis, som resenärer med viss vana säger.
Och jag har varit en riktig nöjdis både på Kannis och Mallis säger Sydis.
Palmis var en riktigt trevlig ort, vi bodde bra, hade bra frukost, fungerande WiFi, fint väder, trevliga vänner, ja kort sagt det kunde inte vara så mycket bättre.
Sedan kom man hem till Sweden på midsommarafton vars nattemperatur sjönk ner mot nollstrecket, kallaste midsommar på 150 år berättade någon, man blev en riktig kallis på köpet
Eftersom timmen är ganska sen, det är match på TV så skall inte dagens inlägg bli så långt. Men ambitionerna framåt är större. Det skall skrivas mer. Visas filmer, spelas teater, fotograferas, sjungas och allt möjligt annat på (ett ögonblick redaktionschefen säger något; - Vadå överdrivet? Stryka filmer, teater, sång och allt möjligt annat?? Varför då? - Jaha, då visar vi väl några kort då..)
 
Jag tänkte visa några kort från Palma de Mallorca. Fint var det;
 
 Tres Amigos och
 
 
 El perro está nästan bajo la mesa
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0