Tog Syd James semester efter semestern?

Nej, säger en vanligtvis välunderrättad källa; det har varit precis tvärtom nämligen en väldans massa jobb så det enda som Syd lyckats pressa in är löpningen som dock har skett efter 21.00 på kvällarna. Vi låter Syd själv berätta;
- Det har gått ganska bra att springa trots allt och formen har känts vara på väg. Tills igår. Det har varit mörkt men nu var det strålande sol, låt vara att snön hade kommit tillbaka men igår kändes det som om det skulle bli en skön löpvända. Först bytte jag om och kom på att jag nog skulle  ta en kopp kaffe och sätta mig på solsidan en stund innan jag gav mig av. zzzzzzz, somnade omedelbart och det kanske var felet för när jag efter 3.45 minuters sömn gav mig iväg så kändes kroppen som ett betongblock. Ingen spänst i steget, tungt så tungt! Skulle man haft en sponsor den här dagen hade det väl endera blivit Fonus eller spelbolag som hade satt odds på: ser han ut att orka 2 meter till eller?
Det märkliga var dock att när jag efter mina knappa 8 kilometer kom hem igen så skilde det inte så värst mycket i tid mot häromdagen då det gick så lätt. Märkligt eller så gick det inte så lätt häromdagen eller egentligen inte så tungt idag. Därom tvista de lärde!
 
Annars är det fullt upp i omvärlden. Malaysian Airways har tappat bort en plan med 225 passagerare, nu skall dock sägas till för flygbolagets (Vincent Tan)  försvar att man FAKTISKT har annat att tänka på: Nämligen sitt ägarskap i Cardiff City i Premier League, laget ligger illa till och behöver förstärkning. Huruvida detta har något samband med det försvunna planet låter jag dock vara osagt. Inga spår syns ännu på den lokala flygplatsen i Cardiff.
Ukraina och Krimhalvön är starkt på tapeten. Är det förresten någon som hört hur det står till i Syrien numer? Eller Egypten? Vi kan bara fokusera på en sak i taget- MEN idag fokuserar vi på TVÅ saker nämligen derbyn Tottenham-Arsenal och Manchester U-Liverpool. Det första derbyt i norra London har jag bevittnat en gång på gamla Highbury, på den tiden huliganerna härjade som värst och ni följer väl serien Lilyhammer? Där gamla Millwall-supporters/huliganer dyker upp som "businessman". Nu frös de ihjäl senast men i alla fall.
Omvärlden har en del att erbjuda, det måste man erkänna.
 
Nej, nu skall ja ta mig en kopp kaffe och sedan blir det nog en löptur.
 
På tal om det, ja nästan då, så var det väldigt bra skivor jag köpte i USA, en del lär dyka upp på sommar-CD:n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0