Jag erkänner

och det kommer säkert att både överraska och chocka en del läsare. Och det förstår jag för jag är chockad själv!
Men, man skall vara öppen och stå för sina tillkortakommanden Vad är då saken undrar ni nu! Jo, under den senaste helgen så såg Syd James mer på Melodifestivalen, ja, ja jag vet att det är något annat men ni vet vad jag menar, än  sammanlagt på Premier League och Hockey-VM ihop!! Kan knappt fatta det själv men det är ett faktum.
 
Nu såg jag ingenting alls på Hockey-VM (ointressant i detta skede till vilket jag återkommer) och ingenting alls på Premier Leagues slutomgång eftersom jag dels inte var hemma och dels förstod hur det skulle gå eftersom allt i praktiken var avgjort. Synd om Liverpool men jag är nöjd att West Ham och Crystal Palace klarade sig så bra!
 
Melodifestivalen, ja, nu skall erkännas att jag såg inte mycket av de 26 bidragen eller hur många det nu var. Jag såg Sanna, som jag tycker sjöng en OK låt, jag såg Nederländerna - bästa låten, jag såg de polska bidragen.... tröttnade ur och gjorde annat.
 
Hockey-VM, här stämmer det att det var bättre förr. En match mot Danmark eller Norge förr hade inte ens varit aktuell, nu är det kamp. Har fler nationer blivit starka hockeynationer? Kanske det men fler har framförallt blivit svagare hockeynationer. När NHL, KHL, Schweiz tagit de bästa, näst bästa och tredje bästa då skall SHL, finska ligan, heter den också SHL måntro?, tjeckiska ligan osv dela på resten. Sedan frågar Sverige de näst bästa där borta i USA och Canada (de bästa spelar fortsatt slutspel). Hördu, har du lust att spela VM med oss i Minsk? "Nej", säger de då," jag har ont i fot, rygg, ben, huvud, arm, axel, haft hjärnskakning, vi skall ha barn, vi skall inte ha barn, än" osv och det är klart att Hockey-VM blir trist. Och så visar SVT något reportage med fem spelare i soffan, som säger något tramsigt, leker dock inte sten-sax-påse, vilket vi tackar för. Alla svenska landslag på herrsidan tycker tydligen annars att den leken är VÄLDIGT kul. Sax på sten! Hahahaha! Ojdå då buffar vi lite på varann och har jättekul....zzzzzz
 
Sedan är det plötsligt onsdag, halva maj har gått, och i allsvenskan (se samma mönster som SHL men ännu värre för har skall också Italien, Spanien, Premier League, Championship, Holland, Belgien, Tyskland, Schweiz, Danmark ha sina spelare först och sedan får Falkenberg, Häcken och Djurgården sina lirare), är det föga upphetsande.
 
Vad gnälligt det här blev då, zzzzzzzzzzzzz
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0