Ryktet om vinylens död och några andra sk-tnyheter

Ryktet om vinylens död är något överdrivet. Enligt Lynne McDowell på det brittiska branschorganet BPI (British Phonograph Industry) så har det redan nu sålts fler vinylalbum än under hela 2013. Fyra gånger mer än bottenåret 2007.
Så Spotify är inte allenarådande vilket glädjer en skivköpare och samlare som Syd James. Som historisk stor vinylköpare vet jag  att det är lite mer krångel men ändå, ett omslag att titta på, fundera över, se ny konst. Se Roger Dean igen? CD har vissa fördelar hanteringmässigt. Lägg inte en vinyl på varmluftsutblåset i bilen eller bussen till exempel, har jag gjort. Var försiktig med pickup-nålen, annars repas skivan. Jag har nyligen exempel på person som står Syd nära och som orsakat ett sådant där hemskt skrapljud när nålen åker över skivan. Jag ryser vid tanken. Dessutom fick jag beställa en ny vinyl från USA. Som sagt köp era skivor, på Spotify kan ni lyssna på enstaka låtar, typ" nånting glatt nånting enkelt så att alla hänger med"
 
"Ryktet om min död är betydligt överdrivet" säger vinylen och Mark Twain som var den som myntade uttrycket vilket mina kära läsare är väl förtrogna med.
 
Om vinylen säljer bättre så säljer Barbie sämre
.
"Allt är inte guld som glimmar" säger Syd som för dagen verkar ha blivit en citatmaskin. Oron på världsmarknaden skickar upp guldpriset. Vill ni ha fler nyheter från företagsvärlden så kan vi berätta att fusionssamtalen mellan gödselproducenterna Yara International och CF Industries "har sk--it sig". Det hade annars blivit en gödseljätte med ett värde på 200 miljarder kronor. Det finns säkert ett och annat guldkorn i all dynga men någon fusion blev det inte.
 
Om ni vill ha ännu fler nyheter från företagsvärlden så kan Syd berätta att han haft samtal med en strategisk placerare inom bankvärlden; de hyser framtidstro för aktier, Syd hyser inte samma framtidstro för aktier. Köp mark (inte finska mark för dom är slut) för det blir inte så mycket mer mark i världen, snarast mindre mark om havsytan stiger som klimatforskarna tror. Det kanske också är orsaken till aktiviteterna i Stockholms skärgård där man söker efter främmande undervattensverksamhet. Det kanske var helt normal ovanjordsverksamhet för något år sedan. För det var ju länge sedan försvaret var ute på Hårsfjärden och i Blekinge skärgård
 
 
"Ryktet om en lugnare värld" har nog mest lyst med sin frånvaro men det känns lite extra oroligt nu där vi denna helg dessutom kan lägga till lite främmande undervattenverksamhet i Stockholms skärgård.

Kommentarer
Postat av: Vin Yl

Vinyl är bra men det håller ju inte i längden. Någon borde uppfinna ett hållbarare material tycker jag.


Svar: Håller med, vi får se vad Neil Youngs nya ljudprojekt kan erbjuda.
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2014-10-24 @ 17:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0