Med stor entusiasm i en prunkande trädgård, typ.

Den lokala handbollsklubben var just här för att fånga upp beställning och leverera vårens säckar med gödsel , täckbark och andra små nyttigheter som skall försköna den prunkande trädgården*. Det var tre tjejer i F10,typ, som med oerhörd entusiasm hämtade beställningslistan och rusade iväg till lastbilen för att meddela. Vi har sålt! Kolla! Och sedan med lika stor entusiasm levererade beställda varor. Tänk om denna typ av entusiasm kunde prägla alla åldrar och alla de sysslor vi håller på med, vilken oerhörd kraft det skulle kunna tillföra samhällets och livets alla nivåer. Men det räcker att kostatera att redan i nedre tonåret, 13, har denna entusiasm avtagit och nu skall man istället vara cool, sedan fortsätter avtagande entusiasm på många håll. Tänk att komma in i en butik, nej förresten, det vore inget vidare kan nu konstatera när jag tänker efter lite, om tre superentusiastiska butiksarbetare sprang runt som besatta och hämtade in de varor man tänkt köpa. Dessutom skulle de ju snabbt bli utråkade och överviktiga om Syd James´ shoppingnivå skulle vara standard.
Bolaget SCA verkar dock ha haft lite kvar av denna entusiasm, där är det nog minst tre  personer som sprungit runt och entusiastiskt hittat nya innovativa lösningar för största möjliga egennytta. Verkar ha varit lika pigga som F 10.
 
MEN, även jag har faktiskt shoppat denna vecka. Både färskvaror på Coop och musik hos Ingemar i Borlänge på Folk och Rock! Hade väl inte egentligen inte behov av nya CD när jag redan köpt så många denna månad men det är viktigt att stötta denna butik och denne man. Jag vill att han skall få Borlänge kommuns kulturpris (om det finns något sådant) VARJE år framöver.
 
Annars kan man konstatera att PSG inte hade någon chans alls mot Barcelona och att om man nu skall betrakta Zlatan som en av världens bästa spelare så borde han ge lite större avtryck. Men det kanske är så att hans entusiasm har avtagit. Undantaget målvakten (som hade väldigt lite att göra) och vänsterbacken (som jag tycker är väldigt slarvig) så var alla spelare i Barca på högre nivå än Zlatan i denna match. Zlatan är bra och jag har ingenting emot denna man men min entusiasm är mer dämpad.
 
Bristande entusiasm kan man också känna inför biljettpriserna för att se FA-Cupfinalen i England. Priset på andrahandsmarknaden för en långsidesplats är över 10 000 kronor! Totalt puckat skulle jag vilja säga och detsamma gäller ishockeyn som vi då osökt kommer in på. Växjö vinner SM och Karlskrona spelar i SHL. "Välkommen" nya "sköna"värld! Jag tycker Växjö kan koncentrera sig på Öster och Karlskrona på segling och möjligen handboll så att Leksand och Mora får vara med i SHL istället.
 
Sedan gick en god vän och f d arbetskamrat bort i veckan. Tungt.
 
* "Prunkande trädgård" är kanske lite överdrivet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0