Utrecht säsong 4

Då kan jag för alla oroliga läsare berätta att det blir en fjärde säsong av "Utrecht" med en återgång till det gamla klassiska hotellet bredvid järnvägsspooren men tyvärr, det blev ett jämnt hotellrumsnummer i år också. Detta innebär katastrofalt nog att uppsikten över spooren eller den "Spur" som vi också säger här i Holland inte blir den bästa. Men nu har Holländska järnvägsbolaget uppdaterat sin status så att man i realtid på skärmar kan se vart man är, vart man skall och när allting skall ske. Faktiskt jättebra. Det är lika i Sverige fast tvärtom så att säga; man vet själv var man skulle vara i realtid men har ingen information om när detta skall kunna ske och framförallt inte hur.
 
Timmen är sen och har man flugit som man gör till detta Europeiska land så får man faktiskt lite jet-leg, med betoning på lite för flygningen gick fort som sjutton, 1,25 klockade vi in på! Flög fort som f -n alltså. Vad jag egentligen skulle komma fram till är att artikeln inte blir så mycket längre än så här. För, som man brukar säga, det är en dag imorgon också, fast nu är det redan fredag ser jag. Så det är en dag idag också och det gäller att vara pigg när man imorgon skall kliva på tåget till Houten. Så jag tänkte jag skulle ta och sluta nu och istället krypa ner i sängen, ja efter sedvanliga armhävningar och sit-ups förstås. Utfallsstegen spar vi till imorgon eftersom mina rumsgrannar säkert somnat och inte vill ha mig utfallsstegandes mitt i natten.
 
En ensam man sitter i baren, tittar djupt ner i ett ölglas, han tar fram sin smartphone och ser lätt distingerad ut där han sitter i sin grå kostym med det gråa håret pomerat. Inga meddelanden på smartphonen, ensam? Han tittar åt mitt håll, sippar på sin öl, tittar över bardisken. Häller i sig resten av ölen och ger sig iväg, mot hissen  Klockan slår 01.00 och själv sitter man här och skriver. God natt!
 
Ifall ni inte förstår holländska riktigt så betyder ungefär texten ovan något i stil med: Ankomsttid och Utrecht Central spår 14 det tror jag ni ser men texten under betyder exakt på ett ungefär att "här kan ni överstäppa in riktning mot Geldermalsen med max 19 barn  och en senior person, och längst ner om man" överväger ni att åka till Amersfoort så ryms bara två seniora personer"  dvs pensionärer, Typ så,
 
Och här är lite tuffare budskap: Översättning under bilden.
 

Betyder; "Din klant hur kan du ens velighetsöverväga att på onsdag betala alla pinnar med ett Kreditkort, Här det kontanter som gäller, oavsett i vilken vinkel du står". Det är lite svårt att förstå budskapet men ni måste tänka på att nu är vi faktiskt utomlands.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0