E dalkulla i Slottä

Nu hare jussom blive ordning nera i Stöckhölm. E dalkulla blev prinsessa ida.  Jäättekuul!
 
Eftersom det är svårt med dialekter så övergår vi rask till rikssvensk dialekt men hoppas givetvis att våra nya prinsessa på sjungande dalmål skall hälsa på kungen och drottningen imorgon bitti. Go morron Kuungen! Man skall vara stolt över sin dialekt och försöka bevara den efter bästa förmåga. Nu har jag knappt hört Sofia prata, kanske inte alls om jag tänker efter, så om hon har Älvdalsmål, allmänt dalmål eller har lagt sig till med någon annan dialekt vet jag inte. Hur som helst så hoppas vi att hon behåller dalmålet, svärmor har ju slagit vakt om sin tyska brytning så Älvdalsmål är inte fel.
 
Annars var vi uppe i natt, låg mest om sanningen skall fram, och kollade på andra matchen för damerna i fotbolls-VM, klart bättre än mot Nigeria, försvarspelet dominerade, "inte förlora" var nog målet för dagen. Inte mycket framåt men en poäng, nu räckte inte detta riktigt så nu krävs seger mot Australien annars är VM slut på måndag. USA var inte heller våldsamt imponerande.
 
Tragiskt mord vid Kinnekulle, bilbomb i Göteborg har annars dominerat nyheterna idag.
 
För egen del har det geografiska omlandet idag varit starkt begränsat, häcksax, gräsklippare, och rensning av hallonhäck har gjort att postlådan i ena ändan, komposten i andra ändan har satt gränserna för dagens utsvävningar. Och det skall erkännas, det var lite trögt att komma igång på morgonen efter att ha matchat i Canada i natt.
 
Nu skall jag klämma lite rabarberpaj innan jag lägger mig. Jag hör att bröllopsmiddagen pågår i TV:n,  undrar om de också får rabarberpaj? De kör en massa repriser på själva vigselcermonin, kungens tal var sedvanligt spirituellt, det blir nog en kanonkväll det här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dalmåle kan du glömma, hon låter som vilken nollåtta som helst.

Svar: Aj aj aj inte bra! Och här går man i ovisshet och hoppas på lite språkutveckling på slottet
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2015-06-14 @ 02:20:28
Postat av: Anonym

Ska man tro kvällstidningarna, har damen medverkat i Paradise Hotel. I Expressen dagen efter bröllopet serverades det utviksfoton. Detta lämnar onekligen en besk eftersmak så här "post nuptualis". Frågan uppstår: Hur mycket ska man bry sig i en princessas förflutna? Eller en privatpersons för den delen? Anonym funderar.

Svar: Det finns skäl att fundera, kanske inte bästa "track-record"...
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2015-06-22 @ 08:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0