Mot Vasaloppet?

Tveksamt om tekniken utvecklas av en dag på vedbacken, idag kapades resterande mängd träd, allt genom klyven och det blev 30 maxlastade skottkärror upp till vedboden. Varmt var det, trött blev man, hjälp hade jag vid klyven så allt klarades på fem timmar. Sedan körde vi ett kort, ja ett riktigt mini-Triathlon!
 
Ett kort Triathlon låter bra mycket bättre än att säga att; först sprang jag, sedan cyklade och sedan badade jag i Nottjärn. Sedan måste jag ha druckit en fem liter vatten, juice, Proviva idag.
I fädrens spår för framtids segrar - enda kopplingen är väl av fädren också klöv ved ibland.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om jag har förstått saken rätt så byggs inte minst mental styrka av t.ex. skogsarbete. Detta kan behövas när man i varierande väderlek nöter nio mil genom skogen oavsett färdmedel. Detta sagt av en trägen spektator som år ut och år in på invant Ferdinand-manér undrar vad som möjligen kan orsaka denna typ av självspäkning. Jag kan med sorg konstatera att vi inte får se "tjuren från Gryksbo i spåret" något mer. Syd får ta över. Anonym hejar på!

Svar: Alldeles rätt, långvarigt tungt arbete stärker mentalt!
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2015-06-29 @ 09:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0