Härom natten

råkade jag ut för ett besvärande armbrott, på två ställen dessutom. Strax under armbågsleden gick den av, armen alltså och dessutom strax ovanför handleden så det blev lite sladdrigt där på högersidan. Det märkliga är att jag inte alls hade märkt av denna rätt betydande skada när jag gick och la mig. Det här armbrottet förföljde mig hela natten och på morgonen undrade jag över vad orsaken till det kunde vara. Var det debatten om stafettläkare som oroade? Var det att man i Dalarna ännu inte kommit överens med läkarna som skall åka i nya utryckningshelikoptern? Nej! kom jag på så småningom, det var säkert att jag avslutade läsningen av Peter Hoegs bok "Effekten av Susan". Jag gillar verkligen den danske författaren och kan varmt rekommendera denna bok, klart spännande utan att vara deckare och trots att det var lite armbrytningar där på slutet som störde min nattsömn. Vi säger inte mer än så; läs den i jul.
 
Igår var det "Black Friday", tänkte först (egentligen inte) att det kanske vara en påminnelse om Parishändelserna för 14 dagar sedan men så var det inte, utan vi har infört en icke existerande klämdag för att man har klämdag i USA. Underbart! Vädret gör det mörkt så "Black Friday" kan i och för sig ha sitt berättigande nu när klimatförändringarna verkar göra ett snön mest lyser med sin frånvaro och då blir november månad mörk, väldigt mörk och då inte bara fredagarna. I helgen startar väl dessutom det stora klimatmötet i Paris och det känns ju bra att vi då precis innan klämt in en klämdag så vi kan shoppa loss lite extra. Vi går då på allting också...
 
Vi får väl se vad de enas om tanterna och farbröderna där nere i Paris. De flyger väl in allihop även om nu flyget står för en rätt betydande utsläppsdel. Men å andra sidan, tänk er själva om de skulle åka tåg. Sitta där mellan Herrljunga och Alingsås, eller mellan Reims och Stadt de Francois, eller mellan Bonn och Moskva med en nedriven kontaktledning, ett växelfel, eller att lokföraren helt enkelt har försvunnit, nej det skulle inte gå. Tänk er själva: nervösa värdar i Paris frågar:
-Var är Erdogan och Putin nu då? -Nja de sitter på tåget och nu är det kontaktproblem dessutom. -Ja men när kommer de hit då, dom där pojkarna? -Ingen aning, svarar deras kompisar, de åker JU tåg! Och då säger värdarna, "ja just ja, tänkte inte på det" fast på franska, tyska, engelska och andra officiella EU-språk.
Nu har Syd James  trafikpolitiske talesperson inte klart för sig om det rivs ner lika många kontaktledningar i andra länder som i Sverige så det kanske flyter på bättre. Annars verkar ju kontakterna som sådana brista en hel del på många håll just nu.
 
Nej då känns det tryggare att konstatera att det är lite "Saturday Night Fever" ikväll, känns bra efter gårdagens "Thank God it´s (black) Friday
Minns ni den hemska discoköraren? Huuvaligen....
 
 
 
och  imorgon är det förhoppningsvis INTE:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0