Inom en snar framtid

Inom en snar framtid är ett begrepp som jag läste i ett protokoll i veckan. "Inom en snar framtid skall vi...". Som ordförande tyckte jag det var ett trevligt begrepp att använda under mötet. "Inom en snar framtid kommer jag att avsluta mötet för jag har lite bråttom idag". Det ökade takten i mötet högst väsentligt, ja kanske inte det var huvudanledningen utan istället för att mötespunkterna präglades av goda utfall och bra harmoni.
Dock inföll sig frågan hur "snar" en "snar framtid" egentligen är?
Det vittnar om en viss osäkerhet i tidsangivelsen, det är inte så jättelångt bort i tiden men ändå inte alldeles "på en gång". tänker jag mig.  I vissa sammanhang passar det inte. I sportens värld skulle det blir lite tokigt. Tänk en sportkommentatorn " Berg är fri och jag TROR att han kommer att avsluta på mål inom en snar framtid". Nej inte i sportens värld, ja i och för sig, Vi tror väl alla, nja tror kanske vi inte direkt gör men vi hoppas att FIFA:s ordförande Sepp Blatter avgår inom en snar framtid.
Igår kväll hade vi vår årliga gymnasieträff, ja vi träffas varje år och i år var vi 11 stycken som liksom bara fortsätter dialogen från ifjol och från året dessförinnan och dessförinnan igen. Fascinerande är det, vi är inte speciell lika, ett fåtal umgås lite mer löpande med varandra, vi lever olika liv, vi är i olika åldrar, ja vi hade några, något lite lite (pyttelite) äldre i vår gymnasieklass vilket jag tror höjde nivån på klassens funktion. Definitivt så.
Livet skiftar, det är skratt och det är tårar när vi berättar om våra resor genom livet. Det är inte så att vi glider fram på en räkmacka genom livet. Det finns dock en grundläggande harmoni och glädje när vi träffas, annars tror jag inte vi skulle ha hållit ihop detta under alla år. Det finns en vänskap, ja jag skulle nästan kunna kalla det kärlek i gruppen, omsorg och intresse för varandra när vi kör våra årliga uppdateringar. Vi vet inte exakt vad som väntar framöver men jag hoppas att  vi ses inom en snar framtid. Då jag, som sagt, och kanske inte bara jag är lite osäker på hur långt bort "snar" är så kan jag berätta att datum för nästa träff redan är satt. Det gjorde vi direkt, här vill vi inte vänta på att sätta nytt datum inom en snar framtid. Det kändes alldeles för osäkert. Visst var det den 15/10 2016? :) en snar framtid? Nja, snar är nog mindre än ett år och kanske inte på en gång heller. Jag räknar dock med att skriva nästa blogginlägg inom en snar framtid.
 
Som förklaring; Vi hade Ostprovning i Vita Huset igår!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0