Svetlana, Skavlan och Klopp, tidigt för min kropp

"Imorgon skall jag sova ut" tänkte Syd igår kväll efter att ha tröttnat på Skavlan som hade Petter Stordalen som gäst, igen. Bytte kanal och såg att Leksand tog två poäng borta mot Björklöven. Det var väl på tiden. Enligt vanligtvis välunderrättade Leksandskällor så har klubben spenderat bort 200 miljoner de senaste säsongerna. Återkommer till det för nu var det faktiskt en låååång skön lördagsutsovning som man förespeglade sig själv, typ till 7. Normala veckodagar ringer telefonerna vid 05.20, 05.23, 05,37 och så vidare - bäst så, man skulle ju kunna missa en uppstigning.
Hur som helst i morse ringde ingen telefon 05.20. Det hade inte behövts heller för jag hade redan varit vaken en god stund till eget förtret. Fru Syd är på utlandstripp så jag störde ingen annan än mig själv.
Nu undrar ni förstås om jag studsade ur sängen direkt där vid 04.40 men nej, SÅ pigg var jag inte. Som tur är så kommer ändå morgontidningarna på morgonen och det är fyra stycken så här på lördagen så det var bara att läsa om.. till exempel knivdådet på IKEA i Västerås där man bedömer att gärningsmannen var psykisk frisk och att han kommer att dömas till LIVSTIDS fängelse och därefter utvisning ur landet. Nu vet vi ju att Livstid oftast omvandlas till ett tidsbestämt straff men lite "rolig" är ändå formuleringen, att man utvisas efter sin livstid. Spännande. Det kanske vi alla gör? Utvisas alltså,  uppåt eller neråt då tänkte jag.
Så är det med Kroppen. Vilket "osökt" leder oss över till Jürgen Klopp som tagit över Liverpool efter Brendan Rodgers. Jag tror Klopp kan lyckas och han får hålla på ett tag. Borussia Dortmund, säger en hel del. Annat spelsystem, en ganska enkel men självklarhet kan man tycka vad gäller värvningar. "Klopp bryr sig inte om ålder eller eventuella vidareförsäljningar. Han vill ha spelare som levererar". Mitt lag skall springa 12 mil per match, det skall kroppen tåla", säger Kloppen.
Det borde man tänkt på i Leksand också, ja det här med ålder har man ju accepterat i övermått men man glömde tillägget om att man som spelare skall leverera......
Jag vaknade som sagt tidigt i morse men det jämnar ut sig för jag somnade ganska sent igår kväll, det beror nog på att jag  f n läser Svetlana Aleksijevitj´s  "Bön för Tjernobyl". Stark läsning, mycket stark men ingen feelgood-bok som man somnar gott efter...
 
 
Låt vara att detta är ett telefonnummer men det påminner mig om väckarklockan. Men imorgon, då skall jag sova ut tänkte jag.... och idag spanar vi in Spurs-Liverpool 4-1, eller 0-0 Klopps debut blir tuff men det blir bättre framåt vintern..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0