Blir det U2 4Me2 måntro?

Jag kände mig lite stressad där på Globen igår kväll när klockan började gå och konserten aldrig kom igång. Jag satt där och förundrades över att det inte var mer än halvbesatt trots att alla biljetter hade sålts. Satt bra, såg bra och förundrades också över att både poliser och vakter hade sådant bestyr med att kolla läktaren där Syd satt. Började fundera om Bono skulle komma ner via läktaren och inta scenen. Kvart i nio, börjar de spela nu och spelar i 2,5 timme då kan jag komma iväg vid 23.30 och vara hemma vid 02.00. Tio i nio: Utrymning!
Halv tio: "Konserten är inte inställd och vi kommer snart att släppa in er igen", upprepas var femte minut. Tills 22.30 då är det inställt. Perfekt för då var jag hemma redan halv 2.
 
Det var nog lite stressat redan när jag gick in för precis efter mig blev det stopp. Ingen som helst säkerhetskontroll, det brukar ju alltid vara visitation, nu var det bara att knalla in.
Jag har fortfarande en bra sittplats imorgon, om jag nu kan, orkar och vill. Inte optimalt att klämma 50 mil mellan 17.00 och 02.00 igen + konsert. Vi får se.
 
Förra gången jag var på en konsert då det blev utrymning var i London när IRA körde på som mest. Konsert med Jack Bruce, bombhot, ut på gatan och in igen efter 10 minuter. Kändes så där...
 
Nej, om det nu var en polis eller annan luring som knatade in med en pistol i fickan (eller var det en banan eller kanske en levande svan? Som det sjöngs en gång i tiden) så blev det lite tokigt. Vi får se om vi kan räkna in U2 imorgon;  Bono, dos, tres, QUATRO!
 

Kommentarer
Postat av: Tant Sonja

Usch vad tråkigt att ni fik vänta så länge och sen inställt!

2015-09-21 @ 23:21:28
URL: http://https://tantsonja.wordpress.com/
Postat av: Tant Sonja

Hur blev det ikväll då? Av en händelse såg jag på Hallå konsuments sida att alla som inte kan åka på tisdagens konsert SKA få biljettpriset tillbaka och även ev. hotellkostnad och tåg/bensinkostnad.

Svar: Se nytt inlägg
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2015-09-22 @ 18:01:54
URL: http://https://tantsonja.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0