Post status Cykelvasan

Blev det skrivkramp efter lårkrampen på Cykelvasan, har läsarna undrat. Ja man kan nästan fundera men saken är att det varit väldigt mycket annat den senaste månaden. Vi har varit på målarturné i Norrland, direkt kastat mig över penslarna i Ludvika Den har varit mer kamp om tiden än kramp i skrivfingrarna.
 
Mycket har hänt sedan sist, Sverige har gjort två rätt usla matcher i EM-kvalet i fotboll även om förbundskaptenen i Sverige, Erik Hamrén,  såg många lovande tendenser speciellt mot Österrike. Hur den synen var möjlig är något för de lärde att tvista om.  Det var inte många som såg samma sak kan man säga.
Det var inte många som såg flyktingkatastrofen under 2013, 2014 eller fram till augusti 2015 heller. Det är jättebra att engagemanget nu är riktat mot att vilja hjälpa men det får inte bli för mycket "selfie" av det hela så man riktar det största intresset mot sig själv. Stötta de som behöver hjälp, Hamrén behöver nog också hjälp men han är så mycket "selfie" själv så där är just den risken borta.
 
Jag har fortsatt med träningen efter Cykelvasan och det har gått ganska bra, till i veckan då något måste ha hakat upp sig i högerhöften- låret. Från obesvärad cykling ena dagen, 7 km löpning nästa dag kl 19.00 till att knappt kunna ta ett steg 20.30, omöjligt att gå i en trappa. Direkt till läkare? Nej, fram med gräsklipparen dagen därpå och successivt blir man bättre för att någon timme senare vara i stort sett besvärfri. Märkligt är det.
 
Jag har bestämt mig för att köra Cykelvasan nästa år men tvivlen kommer när jag får så "jäkla" ont av just cykling. I morgon skall jag lyfta fram rullskidorna..
 
Se nu detta som att nya ambitioner finns för hösten, Minst ett inlägg i veckan. Nu skall jag gå ner och spana in Manchester U -Liverpool.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0