Funderade just på

om det är säsong 5 eller 6 som Syd & Co kör Utrecht i Februari. Det kanske är säsong 5 eftersom förra var säsong 4, finns ett klart samband däremellan.
Det krånglas för mycket i Utrecht! Stadsförnyelse heter det vilket bland annat innebär att båtar skall åka där bilar tidigare åkt, genomfarten blir en vattengenomfart. Tågstationen byggs in. Min översyn av spuren minskar och man blir klart oroad över hur det nu skall gå för det Holländska tågväsendet. Vi har mycket att lära ut vi från Sverige vad gäller tåg. Nej du får jag ta om det ser jag; Vi har INTE mycket att lära ut från Sverige vad gäller tåg skulle det ju stå. Men i alla fall man vill ha lite koll på alla tåg. Nu ser jag dem knappt, inte hör jag dem heller.
 
Holland behöver dock inte oroa sig för det vintriga klimatet, solen sken idag, 6-7 grader varmt. Man ligger flera veckor före den normala årstidsrytmen. Fåglarna kvittrar, uteserveringarna är öppna, folk badar i kanalerna, det är sommar det är sol, inte nu då men betydligt tidigare än normalt om denna tidsförskjutning håller i sig.
 
Timmen är sen, ögonlocken känns tunga, när jag tittar ut ser jag den nybyggda minareten, dess blå spriror spirar där i natten, ett svagt ljud av bilströmmarna tränger in. En dov musik. Good night!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0