Vasaloppet, David Bowie och armhävningar!

Så har då beslutet tagits att inte köra Vasaloppet första söndagen i mars. Man kan skylla på både det ena och det andra;  för sen vinter, för kall vinter, för kort vinter, ingen vinter alls som det är just nu. Men framförallt är det nog tiden som inte räcker till att jaga mil på skidorna.
Nu har jag dessutom en vadskada som kom för någon vecka sedan efter att jag slagit vad med mig själv om att det skulle vara utmärkt att öka vardagskvällarnas 7-8 km löpning till 11-12 km löpning. Jag har haft samma typ av skada tidigare, alltid vintertid och antagligen beror det på att isättning av foten görs annorlunda när det är halt och snö. Isdobbar på skorna kör vi inte med. Nu har jag kört testcykel och styrketräning. Testcykeln är inte så där våldsamt roligt speciellt inte som cykeln är placerad framför TV-skärmar där det på den ena alltid är Simpsons, alternativt något att spännande TV 6 program, den andra skärmen verkar ha endera matlagningstävling eller Bingolotto. Då väljer man istället att stirra ned på cykelns informationsskärm och försöker hålla tempot, 400 tramptag, titta upp, 400 tramptag, titta upp. Svettpressande. Och så inser man att den där enbensstyrkepressen inte var så smart när man redan hade ont i vaden. Nu har ju inte genomtänkta träningsupplägg varit min starka sida genom åren, utan gärna max och över gränsen. Nåja man lär sig väl när man blir lite äldre och mer rutinerad.....
 
Annars har jag lyssnat mycket på David Bowies senaste och sista skiva. Dramaturgi, vilken känsla. Styrka, konstnärskap, kvalitet. Imponerande!
Dramaturgi är det också när Sanna Kallur åter skall göra comeback. Hoppas det håller!
Dramaturgi är det också i USA, New Hampshire imorgon. Skall det hålla för Donald Trump ett tag till? Hoppas inte!
Dramaturgi är det med Leicester City, att sitta och jubla över Leicester City trodde jag inte skulle hända, men helgens seger över Manchester City var helgens sportliga höjdpunkt! Hoppas det håller HELA vägen för Leicester City, det vore så underbart skönt!
 
Dags att stänga ner för kvällen. Februariregnet smattrar på rutan. Brasan har brunnit ut. Tekoppen är undanställd. Minst 40 armhävningar till innan sängen, har ändrat taktik, förr har jag kört max antal en gång. Nu kör jag i två omgångar och ökar antalet med 40%. Perfekt!

Kommentarer
Postat av: Leifsan

Funderar på detta med vad och vad. En möjlighet vore väl att vada genom Vasaloppsterrängen. Men å andra sidan kanske det är något som Wada har synpunkter på. Varma hälsningar Leifsan

Svar: Så skulle det nog bli. Vad skulle man annars kunna göra...
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2016-02-09 @ 07:02:10
Postat av: Tant Sonja

Synd att du säljer Vasaloppsplatsen. Det vet jag en till som gör. Av samma skäl, tid och väder. De verkar ha blivit en trend. Ska bli intressant att följa det som åskådare.

2016-02-09 @ 21:46:09
URL: http://https://tantsonja.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0