Syd, Therese och Bob

”Hade väl egentligen inte tänkt skriva något ikväll”, säger Syd James i en kommentar till att han skriver något just ikväll.

Men det har varit en minst sagt intressant dag med både positiva och negativa händelser, som kanske i ett världsligt perspektiv är små men ändå.

Therese Johaug, vad skall man säga? Hoppas verkligen att det är fel annars blir jag besviken säger Syd James. Även om Marit Björgen ( se tidigare artiklar) ligger Syd ännu varmare om skidhjärtat så vore det utomordentligt trist om Johaug åkte dit. Nu står det, vad Syd förstår, tydligt angivet att preparatet (läppglans kanske?) inte är så bra ur just dopingssynpunkt. Dvs att det kan vara bra just i dopingsynpunkt om det är det man vill uppnå. Jag dömer inte säger, Syd, men nog är de väl läskunniga även i norska skidlandslaget? Det påminner, av någon anledning, om historien där en spelare inför en fotbollsmatch frågande den från Skåne kommande personen: - Är du domare? Och fick svaret: -

 Jag är väl inte domare än dig! Hur Syd fick den associationen, kan inte ens Syd själv svara på.

Och så har vi Bob Dylan – lysande men ändå förvånande! Dario Fo avled idag, tror jag det var, och honom har åtminstone jag aldrig läst något av, säger Syd Dylans texter är däremot etsade sedan 1960-talet! Debatten om rätt eller fel har tagit fart. Jag dömer inte, säger Syd, men nog får man väl ändå tro att akademien är läskunniga.  Nu får man plocka fram all vinyl och CD med Dylan och lyssna på Nobeltexterna! Undrar om Akademien LYSSNAT igenom Dylan eller läst?

 

And to my dear friend and relative Randy B in USA; “We have listen a lot to BD over the years and I´m sure you are happy today!” "The Nobel prize in Literature from Sweden to BD from Minnesota US. Can´t be better" J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0