Status post Utrecht, Holland

Efter förra helgens intensiva arbetshelg i Utrecht så blev "efterbörden" precis som vanligt; dvs få träningpass, gedigen trötthet och på det en rejäl förkylning som nu tagit ett lika rejält grepp om Syd. Trist!
Fru Syd har nämligen bokat in oss på Kanarieöarna en vecka och då vill jag inte vara förkyld. Planen har varit att köra två träningspass om dagen, läsa och äta frukost samt träffa goda vänner som är på plats. Men nu, igår var jag tveksam till om att kunna åka överhuvudtaget. Nog om detta.
Fick med mig mycket bra musik hem från Holland, prefekt att ha en "personal shopper" på Plato som erbjuder både te och avlyssning av skivor innan köp. Perfekt!
Lift to Experience, The Molochs, Jacle Bow (jäkligt bra), The Kik, The Sadies, Chuck Prophet och Tinariwen blev det. Har inte hunnit lyssna på allt ännu men so far so good!
 
Tänkte annars övergå till några tankvärda artiklar jag läst i helgen; Vi börjar med Johan Croneman i Dagens Nyheter som skriver om fotbollen, ja egentligen exakt det jag upplever själv. Dels om hur allt analyseras ihjäl, spelarna som är en som en främligslegion;  som pussar på det ena klubbmärket ena dagen och ett annat helgen därpå. Hjärtat och passionen har försvunnit. Croneman som skriver att han varit Arsenalsupporter sedan Charlie George dagar, funderar över hur lite det kändes att förlora med 1-5 mot Bayern München. Det finns ingen passion längre!
Det finns ingen Dennis Wise i Chelsea. Ingen Charlie George i Arsenal. Dagens spelare är enbart intresserade av kontraktet och frisyren! Det var liksom slutsatsen i Cronemans artikel. Minns ni Ralph Coates? På tal om frisyrer..
 
Sedan läser jag en annan artikel om skidsporten som tappat sin själ den också, masstart i femmilen. Loppen avgörs de sista 300 metrarna. Byta skidor, publik- och TV-anpassat. Snabbt ska det gå, "spännande" moment ska de vara. Snart får vi väl stafett i störtlopp också!
 
I två länder är "Mello" stort, I Sverige och Italien......., en världshändelse känns det som i Sverige. Sedan vore det kul om Owe Thörnqvist gick och vann.
 
Nästa rapport kommer förhoppningsvis från Kanarieöarna. Jag tror jag har feber, tyvärr inte resfeber..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0