Ingen Wuthering Heights-dans för Syd James, eller?

Kate Bush var väl aldrig någon stor favorit på den tiden när Wuthering Heights släpptes. Snart 40 år sedan den nådde skivdiskarna och i juli varje år så firas "Wuthering Height Day" runt om i världen. Då klär man ut sig..ja man kanske tar på sig samma typ av kläder som KB hade när hon körde originalvideon och så dansar man!
 
Även om jag nu lärt mig uppskatta Kate Bush mer och till och med tagit med någon låt på min sommar-CD 2017 så kan jag dock lugna er oroliga läsare att SJ inte kommer att klä sig som Kate Bush och börja dansa runt bland buskarna. Ej heller på dansbandsvecken i Malung som snart går av stapeln. Nej det blir shorts och T-shirt och rullskidor istället.
 
Vädret brukar vara stabilt bra vid syostkusten men idag har det regnat sedan lunch. Då får man försöka sätta sig ner och läsa en bok.
 
För ett antal år sedan fick jag boken om butiken Pet Sounds i huvudstaden (det var av den gamle Japankännaren Leif-san som jag fick boken). Jag har läst den förut men den tål att läsas igen nu i nedladdningens tidevarv. För er som funderar så handlar det givetvis om en skivbutik. Vikten av en skivbutik som inspiratör och kulturbärare. 
 
Personligen har SJ inte varit så flitig gäst i denna butik.  Numer blir det mest Bengans som ligger bekvämt på Drottningsgatan, de gånger man är i huvudstaden. Och så läste jag som sagt boken igen och sedan var jag tvungen att lyssna på "Streets of Philadelphia" med Bruce. 
 
Det börjar klarna upp, mat och sedan lär vi ut i igen. Naturen kallar! Men som sagt läs vidare nedan. Don`t worry!
 
 
 
Nej, även om det ser ut som Österlen så är det INTE Syd James som skymtar i de bakre leden. I rather walk with Bruce in Philadelphia, säger en tuff Syd!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0