Detta med Leksand - piggar inte upp direkt

Jag skall nu citera mig själv från den 17 mars:
 
Visst är Leksands säsong precis som filmerna;  berörande. Och det är dessutom .rätt eländigt många gånger.
Och nu står vi åter inför ett trauma. Negativa kval har inte varit Leksands modell, jag menar alltså när Leksand kommit uppifrån och skall möte ett lag underifrån. Och så blev det Mora. Nu skall erkännas att det här med Leksand och Mora ligger närmare varandra än raspig rockmusik och soft hissmusik. Den softa hissmusiken är mycket värre än Mora om ni förstår hur jag menar.
Det blir ju ett Dalalag i SHL även nästa säsong och vi vill väl alla, ja inte alla kanske ändå med tanke på mina Moravänner, att Leksand ända skall hålla sig kvar utan kval. Tänk på det Mora annars får ni leva med samvetskval hela nästa säsong.
 
Och lägger till detta den 28 mars: Så här långt har det till och gått sämre än man kunde befara i sina mest negativa, destruktiva tankestunder. Totalt uselt. Tidigt kunde man konstatera att backarna är oerhört svaga. Målskyttet existerar inte. Ritola vad skulle han hit att göra?
Nu krävs det ett mirakel igen men tyvärr brukar inte mirakel vara stadigt återkommande. Då är det inga mirakel nämligen.
Det är något grundläggande fel. Var hittar man dessa spelare? I Ungern, framstående hockeyland? Byt ledning, igen!
 
Kan man ta Mora till sitt hjärta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0