Igår var det elände igen

Men ändå bra måste man säga. Ja nu var ju allt på film men ändå. Yngsta dotter Syd har fått med Syd på Filmstudio nu under två terminer. Det var länge sedan det begav sig senast innan det här senaste året. Det var väl någon gång där kring mitten av 80-talet som man tog sig tid till sådan här förströelse senast. Och nu har man sett filmer man aldrig skulle ha sett annars. Det är ju inte direkt Miami Vice-stuk på filmerna. Nej det är berörande. Rätt eländigt många gånger men bra som sagt.
LA har en livaktigt Filmstudio med dryga 300 medlemmar skulle jag tro.
 
Man kan ju fundera över sina kulturintressen. Film gillar jag mer än teater, fotboll mer än innebandy, raspig rockmusik mer än soft hissmusik, Leksand mer än Mora. Och då är vi tillbaka till det som nämndes i stycket om film ovan. Visst är Leksands säsong precis som filmerna;  berörande. Och det är dessutom .rätt eländigt många gånger.
Och nu står vi åter inför ett trauma. Negativa kval har inte varit Leksands modell, jag menar alltså när Leksand kommit uppifrån och skall möte ett lag underifrån. Och så blev det Mora. Nu skall erkännas att det här med Leksand och Mora ligger närmare varandra än raspig rockmusik och soft hissmusik. Den softa hissmusiken är mycket värre än Mora om ni förstår hur jag menar.
Det blir ju ett Dalalag i SHL även nästa säsong och vi vill väl alla, ja inte alla kanske ändå med tanke på mina Moravänner, att Leksand ända skall hålla sig kvar utan kval. Tänk på det Mora annars får ni leva med samvetskval hela nästa säsong.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0