Status post Puerto Rico

Ni kanske trodde att Syd blev kvar därnere på Kanarieöarna, i solen och värmen. Nejdå så var det inte utan vi har kommit hem och och vandrat runt i både nysnö och slask. Förkylningen har släppt sitt grepp (peppar peppar), jag tror det var förra lördagen som var bottennappet. Ett genomfört "träningspass" medförde tankar om att både kropp och knopp vara kvar på Kanarieöarna.  Men redan på söndagen var det lite bättre, och sedan lite bättre till på tisdagen och ännu lite bättre på onsdagen. Vänta nu, vi skall inte överdriva, formtoppen ligger långt fram.
 
Yngsta dotter Syd klämde Tjejvasan på bra tid och nu fått fokus på en svensk klassiker. "Jag hänger på!" utropar Syd glatt och möts av glada tillrop, high.five och lite tjofadderittan YES YES! Jag skojar lite med er. Jo jag tänker nog hänga på, så långt är allt korrekt men
OK då,  jag vet; äta mer, sova mer, arbeta mindre, äta ännu lite mer och träna med förstånd. Det är klart att det ibland varit lite oförståndiga egna träningspass. Jo ni, jag förstår nog vad ni tänker. Men även Syd blir klokare med åren.
Ursäk,ta mig familjen säger något.....  vadå inte klokare med åren? Hmmm
Vi får se, skall man verkligen behöva sova mer?
 
SVT har startat en ny "fredagsunderhållning", jag har sett trailers om programmet. Läggs det ner redan efter ikväll måntro? "Bäst i test". Ja ni, vart tog självaktningen vägen? Nej tacka vet jag "Banks", det löser sig i de engelska kriminalserierna och Syd har alltid funderat på om engelska "forensics" verkligen är så mycket snabbare än svenska polisens motsvarande. Jo det verkar vara mer "Bäst i test"-nivå än fart i maskineriet om man läser de uppföljningar som gjorts. Polisen har det tungt, det har vi konstaterat förut. Ni vet att det var redan för ett par år sedan som en välunderättad källa berättade för Syd om 52 områden i Sverige där polisen hade tappat greppet. Nu vet vi att det är så, kanske det är 57 till och med. Babben Larsson styr över "Bäst i test" och Dan Eliasson styr över "värst i test", vem får avsluta först?
Nu du Banks löser vi ett nytt fall!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0