Jag har länge förstått

 
detta säger Syd i en kommentar till de senaste forskarrönen. Nu pågår miljökonferensen i Polen, miljöhotet är en realitet. Om den fråga som nu forskarna bevisligen bevisat avhandlas i Katowice vet vi inte med med tanke på tiden på året så är det ingen omöjlighet.
 
Glaciäerna spricker också i de svenska fjällen hörde vi på nyheterna idag. Ytterligare en källa till inte bara friskt vatten utan också till oro. Allmänt mycket oro i världen.
 
Vad är det då för rön som Syd nu lyfter fram, jo nämligen detta arbetsmiljöhot;
 
 
 
 Från Dagens Nyheter
 
Och det tror jag är helt riktigt, säger Syd. Syd har nämligen en tung syn på julsånger. Inte ens som barn uppskattade lill-Syd att springa runt och sjunga i grupp.  Mamma Syd, som var en snäll och förstående mor... berättade en gång att lille Syd han grät han när folk sjöng julsånger och ännu värre när någon skulle leka "Nu kommer vargen". Då sprang lill-Syd hem och lämnade både mamman och vinterkläderna kvar. Fort gick det. 
 
Så när nu Mix Megapol, som jag aldrig lyssnar på ständigt kör julsånger då tänker vi på alla stackars butiksanställda som hör detta till sin hälsas leda, dagarna i ända. Det enda liknande tortyrredskap jag kan påminna mig är när Syd och blivande fru Syd en gång i tiden arbetade på Grängesbergs Marknad och sålde lotter. "Born to be alive" hördes i tre dygn, oavbrutet. Har för mig att "artisten" hette Patrick Hernandez eller något liknande. Man blev sig aldrig mer lik efter denna tortyr....
 
vadå ser jag blek ut? Stirrande blick, jag? Nej ingen fara, de här skakningarna går snart över......aj. håll inte fast mig mot golvet.....snälla ni...... tre dygn.....oavbrutet......aj, släpp! Born to be, tre dygn...förstå...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0