Semester

Är inte så lätt! Nu skall man koppla av, njuta av det vackra vädret, ta det lite lugnt, bara vara och Carpe Diem, Jag är urusel på alla dessa grenar säger Syd James i en sommarkommentar. Vädret kan man ju inte klaga på, om man inte är lantbrukare, skogsägare eller brandbekämpare förstås..
 
Jag har själv upplevts som brandbekämpare berättar Syd. Vi skulle grilla häromkvällen och det gick inte så där väldigt bra. Skaffa dig en gasolgrill Syd säger alla i min närhet. Nja, men är det inte lite mer äkta vara med en kolgrill?
Men då måste den bli varm säger omgivningen. Ja jag vet, men vi har ju även en spis och stekpanna. Precis, där slutade mina grilläventyr denna kväll. Nya försök skall komma, tror jag. Men jag hade noga vattnat marken runt omkring grillen så där tog man sitt ansvar. Nu vara det rätt onödigt visade det sig då det aldrig blev någon riktig fart på glöden.
 
Nu är jag ingen grillexpert på något sätt, tycker mest det är lite besvärligt. Matlagning skall ju gå lite snabbt och vara enkelt. Det tar tid att grilla. Den tiden har man inte riktigt... Va, är grillning en avkoppling? Trevligt att stå där vid grillen med en öl eller ett glas vin? Hmmm vi övergår till sportens värld istället.
 
Fotbolls-VM är slut och Ronaldo har skrivit på för Juventus till en total kostnad som bedöms uppgå till 3,5 miljarder kronor. Såg på TV att en rad fans slutit upp vid anläggningen för att hälsa frälsaren välkommen. Samtidigt läste jag om att arbetarna på Fiatfabriken i Turin utlyst en proteststrejk, det är samma ägare av Juventus och Fiat om jag förstod det hela rätt. "Vi skall snåla och hålla igen medan ni betalar miljarder för en person". Har inte hört så mycket mer om detta så det kanske är lika sant som Trumpfs olika påståenden.
 
I min barndomsstad ( där det mesta verkar ha hänt säger mina barn) fanns en historia om en familj där sonen i huset var en riktigt typ och odåga. Allmänt otrevlig. Vid en middagsbjudning med vänner till familjen satt han, odågan,  med vid bordet och var allmänt dum och slafsade i sig maten. När middagen var klar kände fadern i familjen att han var tvungen att säga något till försvar så det blev "Säga vad man vill om pöjken men dukti å äta dä ä han".
 
Undrar hur jag fick den associationen...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0