Copenhagen Airport Re-issue 1 (från juli 2009)

Hörde jag rätt? ”The Crew flying with XX 1233 to London Heathrow go to gate B 104, the Aircraft is ready to depart”…. Det .annonserades precis i högtalaren.

Ja jag hoppas att det inte är denna “crew” som skall flyga planet……. Å andra sedan vet man inte;

För något år sedan åkte jag nämligen ett sent tåg hem från Stockholm med byte i Avesta av någon outgrundlig anledning. Väl stående på perrongen i Avesta blev vi försenade vilket utropades i högtalaren. Efter en stund passerade konduktören och jag frågade om anledningen till förseningen. ”Vi hittar inte lokföraren” blev svaret. Och som sagt det hade lika gärna kunnat utropas i högtalaren på Avesta station (eller Krylbo- de har ju haft folkomröstning om detta): ”Lokföraren till tåg 523”, eller vad det nu var, ”vänligen bege er omedelbart till loket, vi andra är klara för avgång”…….

Vad orsaken var till lokförarens försening förtäljer inte historien men vi kom iväg så småningom. Det kan ha varit försovning, men knappast 22.00 på kvällen. Magen? Ja ett fullt legalt skäl. Hur som helst, om detta får vi leva i ovisshet.

Vid ett annat tillfälle så var konduktören borta när tåget skulle gå, så man vet inte hur det är med Londonplanet det kan vara så att piloten är ute på vift någonstans.

Vad nu? Vad hör jag? Nu var det ytterligare några som saknas på XX 1233 till London, vad tusan är det helt tomt på det där planet??? Om flygturen ("flighten"  som det heter så här i internationell miljö) saknar både besättning och passagerare är det då någon egentlig mening att åka?

Nu är det något nytt utrop; nu saknar man någon som heter........... Nils M, tyckte det lät som. "Mr Nils M go to gate B 104, London".

Ja det är som jag säger. Det är helt tomt i det där planet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0