Knuden måste lösas

Jag fick en klar känsla av "deja.vu" i veckan som gick. Det har varit mycket åkande hit och dit, tidiga morgnar och sena kvällar, ja nästan som förr i tiden. Enda skillnaden är att jag nog åkt med lite större tidsmarginaler för att hinna med anslutande tåg. Helt plötsligt så har man en kvart över innan tåget kommer.
Tågen har gått i tid och även kommit fram i tid vilket alltid är en lika glad överraskning.
I måndags var det totalt kaos på Stockholms tunnelbana, så snart jag kom mer på röda banans plattform så ångrade jag mig. Det var packat, verkligen packat med folk och jag fick den här tanken om ett attentat, så brukar jag inte tänka men det blev lite London Underground i rusningstid över alltihop.
 
Men nu har fredagskvällen kommit så smått, södra Sverige har fått besök av stormen "Knut", jag tyckte det lät som det var det namnet som den första höststormen fått. Men det var nog "Knud",  lite danskklingande.
 
Annars är ju "Knut" rätt gångbart. Det verkar inte lätt att knyta upp den politiska knuten, nu är det kampen om talmansposten som är akut på den politiska agendan. På måndag skall det röstas och det hade väl varit bra om man löst upp denna "Knut". Från Syd James´ föreslår vi att man tar lärdom av den gordiska knuten; hämtar följande från Wikipedia;
 
 
 
Alexander hugger av den gordiska knuten, målning av Jean-Simon Berthélemy

En gordisk knut är en invecklad uppgift som kan lösas förvånansvärt enkelt genom en drastisk åtgärd.

 

Namnet "Alexander" i bilden ovan kan ni byta ut mot fritt vald politiker  exempelvis: "Anders Y hugger av den gordiska knuten" eller "Annie Lööf hugger av den gordiska knuten". Så enkelt hade nog KD-politikern vid namn Szyber önskat lösa sitt problem, nu har hon bestämt sig för att lämna riksdagens efter att ha låtit riksdagen betala en privat resa till Lysekil. Och i Lysekil härjar stormen Knud just nu. Ni ser hur allting hänger ihop.

 

Och nu har Knud kommit hit ser jag..... Ha en bra helg!

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0