"Utan kläder i Kroatien. Re-issue 3

Syd publicerar nu ett antal texter som har skrivits långt tidigare efter att ha funnit ett gammalt USB, just nu kör

vi reseminnen.

November 2009;

Sitter just nu på Münchens flygplats på väg till Zagreb och det är förseningar. Och vad fördriver man tiden med på flygplatsen. Jo man ringer bland annat till fru Syd och vill ha lite ”dress-code” råd och förstår då;

1; att det behöver jag och
2; Jag har tagit fel kläder i kombination och
3; Det är inget att göra åt OM jag inte lättar på kortet och rusar iväg och köper kläder på flygplatsen. Och ni som ni som känner Syd vad tror ni?

Precis, inga kläder köps in här inte. Pengar är nämligen till för?

Rätt igen; Skivor!

Nej, jag tar på mig en slips till mina mörka kläder, styr kosan mot närmaste café och köper te och en stor fruktkaka, alldeles för stor visar det sig, och passar samtidigt på att fråga caféservitrisen: Jag vill ha ett ärligt svar! Hur ser det här ut i kombination? Är det OK?

Ja, jag frågar, på en blandning av tyska och engelska.

Syd; I want to have an honest answer! -Servitris; No we only have orange no honey! - Syd:No, no, no HONEST, how do I look? - It´s OK! blir till slut svaret och jag kan lugnt åka till Zagreb. De är nog inte så kinkiga där borta i Kroatien i alla fall ,,,,,,

Jag kan ju upplysa om att det är den här typen av frågor till i stort sett (ja egentligen helt okända) okända människor som Syd brukar ställa. Vilket brukar få

a)     Fru Syd att skämmas

b)     Döttrarna Syd att skämmas

c)     Få frågemottagaren att undra vad Syd är för ”märklig person" egentligen

d)     Konsekvensen att man är igenkänd nästa gång man kommer

e)     Och så får man oftast ett svar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0