Återkoppling 1.0

Ni som följer Syd vet att sedan många år så brukar Syd ställa samman en jul-CD. Sommar-CD infördes några år senare. Syd är skivornas bästa vän för all musik köps innan den sedan kommer på respektive CD. Grunden är att det skall vara bra musik, dvs musik som jag gillar :). Första låten på respektive CD har en sommar- eller julanknytning, Sedan följer ett tema, mer eller mindre tydligt.
Jag brukar få återkoppling, mottagarna har olika smak och det som är "den bästa CD:n som du gjort någonsin" uppfattas av någon annan som alldeles för snäll, stökig eller något annat.
Nu tänkte jag delge några av mottagarnas reaktioner/synpunkter och skickar samtidigt en liten signal till; E, M, K, till RM och M, till B och M, till L och M och till A. Lämna gärna era kommentarer så skall jag inte avslöja era identiteter men väl era musikaliska synpunkter. Här kommer de två första;
 

Hej Syd och tack för exemplar 2!

Alltid lika roligt att få dina skivor och som jag sagt tidigare har din musiksmak breddat min.

Julskivan 2018 upplever jag som frustrerad och vemodig i texten. Verkar som något inte hunnits med under livets gång eller valdes rätt väg? Det är nog något som alla upplever men Syd har satt fingret på det med denna skiva. Det styrks lite av titeln ces’t la vie. (Sånt är livet)

Inom delar av existensialismen karaktäriseras en individs startpunkt av en känsla av desorientering inför vad som tycks vara en meningslös och absurd värld.

Det motsägs av Jean-Paul Sartre som hävdar att existensen föregår essensen. (Människan är vad hon gör sig till).

Vad gäller musiken i skivan är det stor bredd. Det är fina harmoniska toner i många låter till något spår där det låter som ett plåtskjul faller ihop.

Må så gott!

Din vän Lars

 

 

>> Hej Syd,

>> tack för jul-CD:en. Spännande som vanligt att lyssna till vad du hittat på. Har nu spelat den några gånger i bilen när jag åkt och hälsat på folk i Stockholm. När jag åker ensam i bilen så kan jag dra på ordentligt! Har funderat en del på temat ”Love and desperation”. Är det möjligen din gamla kärlek till Leksands IF som spökar? Eller är det kärleken till vår underbara värld? Det senare med tanke på allt vi nu får uppleva av krig och elände, klimatångest, Trump, Brexit, regeringsvåndor, akademipajaseri m m. Då är det lätt att bli smått desperat. Men jag har inte hunnit lyssna så noga till texterna så jag kan förstås ha helt fel. Om jag hörde rätt var det dock någon som blev så desperat att han kastade en porslinsapa i väggen.

>> Hur som helst är det alltid trevligt att få dina CD:ar.

>> God Jul och Gott Nytt År!

>> Varma hälsningar

>> Leif-san


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0