Nu är stadsfesten över för denna gång och

jag vet att man inte går på festen för artisternas skull utan för att "ta en öl och träffa folk". Fru Syd har upprepat detta många gånger nu när Syd själv "gnällt" över artistutbudet. (Och flera andra också, när Syd "gnällt" över artistutbudet).
Jag kan köpa det och tycka att det verkligen ÄR trevligt att träffa alla människor och det menar jag ärligt, MEN;
Behöver man verkligen släpa upp Kicki Danielsson som ett toppnummer på finaldagen? Skall man sucka och ge upp eller skall man reagera? Jag vet inte vilken publik Kicki lockar men som någon sa att "det är väl bra att hon nu kan stå på en scen". Ja det är det väl.
Över den där "ölen och träffa folk" så berättade igår en person om en konsert med MC5 för rätt många år sedan som han bevistat, ett gäng från staden bokade in en resa till Amsterdam för att se MC5. MC5* klev upp på scenen, asberusade, spelade två låtar, klev av och återkom inte. Det var den konsertresan det.Det hade Kicki också kunnat göra; kliva av efter två låtar alltså, inga andra likheter.
Som den oerhört öppensinnige och tillåtande musikintressent som Syd ändå är (enbart enligt egen utsago dock) så meddelades fru Syd redan vid anfärden mot festen igår att "jag vägrar att vara i närheten av scenen när Kicki sjunger". "Bra start på en trevlig kväll", suckade fru Syd uppgivet. Nåja.
 
Sedan blev det precis som Björn Skifs sjöng för ett antal år sedan: "Det blir alltid värre framåt natten". I halvdant coverband "Billy" sjunger Gyllene Tider: och;
"Staden! Vad härligt att vara här igen!!!" "Det är fyra år sedan vi var här och vi har glömt hur VACKRA ni är här i STAAAADEN! Underbart! Vilket tryck! Vi älskar EEER! Nu vill vi se ALLA händer i luften!! Oj vilket tryck! Vi älskar ER! Och nu sjunger vi TILLSAMMANS ojojoj, ojojojoj! Underbart! Vilka röster! Vilken publik VIIIII har här i STAAAADEN IKVÄLL!!!
 
Alltså, jag får en mental kräkning, typ.
 
 
 
* Fred "Sonic" Smith spelade i MC5, som vi skrev om i tidigare artikel (midsommardagen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0