Bengan, Bruce och andra Friends

Så har man då ånyo fått uppleva att fantastisk kväll med the Boss med det totala höjdarnumret när han på fredagen väljer att spela hela skivan "Born to Run" från första till sista låt. Det händer inte ofta, om någonsin. "Born to Run" kanske den bästa, eller "Darkness.." eller "Human...." eller jag vet inte men det finns en kanon-DVD med "Born to Run live" från sjuttiotalet. Historiskt låtval!
27 låtar Springsteen och det var nästan lika bra som lördagen ifjol i Göteborg och den konserten anses ju vara en av Springsteens absolut bästa alla kategorier, svårt att toppa den varje gång.
 
Var allt bra? Nja, ljudet i arenen, tveksamt bullrigt och lite dovt gav lite att önska!
 
Konserten försätter en i ett lyckorus, organisationen och infrastrukturen runt arenan för en närmare katastrofkänslan. Perfekt när drygt 50 000 skall klösa runt i grushögar, återvändsgångbanor, byggnadsställningar och det var ju bara tur att alla var på så bra humör. SL tror jag satte in ett extra tåg, stark planering......
 
Det är en konsert även kommande lördag och inte vore det så dumt......
 
Jag hade en fullspäckad fredag men mellan två möten "råkade" jag passera Bengans på Drottninggatan. som den sanna kulturivrare man är så köper man en CD då, ja direkt en kanske det inte blev men mindre än fem i alla fall.
Bra utbud, trevlig personal, centralt läge, sk-t i slott, mat och annat krafs, köp en CD istället. Peta in den i tung HiFi tryck upp volymen och ni kommer att få en hela annan upplevelse än i hårt packade digitala filer i Spotify, något jag inte vill skriva ner, Spotify är en bra sökmotor för låtar, mycket finns, inte allt men "packat" är det.
My friend at Bengans!
 
 
My friend in Friends!
 
 
Interiörbild Friends´back and shoes :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0