Jag hade inte tänkt skriva precis nu men

jag blir uppriktigt förbannad, förvånad och förundrad men kanske inte ändå. Försäkringskassan har Syd kritiserat tidigare; vansinniga beslut, en organisation som flyr från brukarna, sina kunder, förskansar sig i centrala komplex, alla lika inför lagen. Totalt vansinne! Jag har absolut inget emot att krav ställs och att den som inte skall ha ersättning heller inte får någon men det är individer vi talar om mina vänner. Det finns inte en unison lösning för alla med dålig rygg eller vad det nu är. Men det är inte detta som upprör mig idag nej det är något annat. Försäkringskassans datasystem ett fiasko läser jag i dagens DN. OCH man har tänkt sig att införa det tyska SAP. Jag har hyfsat god insikt i frågan och många har lurats (Syds personliga åsikt) in i detta system. Jag har ALDRIG hört någon jubla utan problemen har varit mer eller mindre gigantiska för alla. Många på papperet "allomfattande" system som visar allt, kan allt och "underlättar" vardagen havererar innan de ens har börjat.  Till och med stora exportföretag har gått på myten. Det är en lysande affärsidé: Sälj in systemet och fakturera sedan konsulttjänster  för "anpassningar"i årtionden. Försäkringskassan kanske tror att stoppar man in ett personnummer och en diagnos i ena ändan så kommer det ut en rehabiliterad, rätt ersatt liten medborgare i andra änden och på läktaren kan man när som helst gå in i systemet och se var "lille Kalle" befinner sig i systemet-sin plan. Att ni inte lär er, det fungerar inte!

Malmö Redhawks mot konkurs! Jag är absolut inte skadeglad för ishockeyn har spårat ur på många håll (tyvärr är fotbollen på samma väg) Bosmandomen var det sämsta som hänt. Nu är det bara en främlingslegion som drar runt på arenorna och "har hjärtat" där checken är störst för tillfället.
Bakåtsträvare? Det kanske man är i vissa avseenden. Men för mig är den äkta kärleken till Laget viktigt. När ett Glasgow-derby är ett derby, när Arsenal-Tottenham möts i London skall känslorna svalla men idag finns knappt en engelsman på plan när "elvorna" startar. Lag i hjärtat; Damlaget förstås no 1 men bortsett från det; Chelsea (fast..), West Ham, Leksand, Västanfors och en hel massa andra som jag känner sympati för.

Usch så negativ jag blev så här på lördagsmorgonen; då glädjer mig istället åt nya Springsteenskivan. Lite lättare, lite, på något sätt, poppigare, luftigare än det brukar. Sämre? Bättre? Vet inte men jag gillar den. Men lyssna på "Outlaw Pete", baktakten tydliga inslag av "I was made to love her" med Stevie Wonder, och lyssna när Bruce just sjunger Outlaw Pete ett antal gånger, jämför med "Calling out your name" med Jimmy Nail. Eller tag de först a10 sekunderna på andra låten och gör ett "blindtest" med t ex andra spåret på Lundells "Högtryck". Vem är vem? Ja när de börjar sjunga då hör vi men innan...

Nej, nu skall jag åka till broder och vara flyttkarl. Silver and Gold med Neil Young rullar i bilen. Bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0