Anor sedan medeltiden

har Kiviks marknad som gick av stapeln i veckan. Det var varmt, det var trångt och det var en härlig stämning på marknaden. Foppatofflor, en för liten avklippt(?) T -shirt och sedan en tatuering, det är sommar-Sverige det och Kiviks marknad utgör inget undantag, snarast tvärtom.

I måndags delades av Piraten-priset ut i Kivik. Torgny Lindgren fick motta 75000 kronor och äran. Syd påbörjade läsningen av "Bokhandlaren som slutade bada".

Medan Mellansverige fullkomligen dränkts i regn så har vädret här på östkusten varit, om inte helt fantastiskt, så i alla fall väldigt bra. Till och med Hanöbuktens vatten har acceptabel badtemperatur.

Jodå, de har kommit nu. Inte flygfåglarna (de kom i våras som ni vet) och inte turisterna utan jag tänker förstås på mina skivleveranser. Alligator-records i Chicago imponerade; det tog inte många dagar från beställning tills paketet damp ner i lådan. Nu saknar jag bara Wilcos senaste som inte fanns när döttrarna Syd shoppade i förra veckan.

Lite jobb har det varit förstås, en liten tur till Dänemark, det var inte billigt att korsa bron men det gick smidigt måste jag säga.

Syd måste nu avsluta, en målarpensel pockar på uppmärksamhet. Men tröttheten känns påtaglig i både armar och ben, målarinspirationen känns inte lika påtaglig................



Piraten-priset delades ut i Kivik. Har ser vi en icke-pristagare inmundigas Piraten-lunch.
Photo: Syd James Mobile

Anor sedan medeltiden





NEJ, NEJ, NEJ! Jag köpte INTE denna skiva!!!!!!!
Photo: Syd James Mobile



Kvällsvy på Österlen.
Photo: Syd James Nature



Dänemark. Jag kom alldeles för tidigt och hann titta till Fredriksborgs slott.
Photo: Syd James Historical pictures

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0