God dag, god dag är det inte Syd James? Och en bön (till) för Leksands IF

Med tre backar som av olika anledningar försvann under Röglematchen så gick det inte. Och det var dessutom fel backar (tillfällighet??) som försvann varav Niemi nog är borta resten av säsongen. Det blir tungt det här. Men raka segrar nu mot AIK, Västerås och Växjö i dubbelmöten så är vi med. Och nog kommer både SSK och Rögle att tappa poäng. In LIF we trust!

Häromdagen var Syd på ICA (det är viktigt att veta att på orten där Syd bor finns det en annan släkt "James" som är och har varit sotare i generationer). Hur som helst så tyckte jag mig skymta en gammal arbetskamrat bakom en butikshylla, snett bakom snittgurkan f ö, glad skyndar jag fram och säger; "Hej!" Jag möts av ett mycket tveksamt ansikte....Jag fortsätter: "Känner du inte igen mig?" "Nej, det gör jag inte........", får jag till svar. Och jag börjar nu inse att det kanske inte är min gamla arbetskamrat, men skam den som ger sig; "Men ser du inte, det är ju James, Syd James!" Och då svarar min icke arbetskamrat: "Ja just ja det är ju sotaren!" Av någon anledning svarar jag då "Ja". Och min icke arbetskamrat säger: "Tänk, jag kände inte alls igen dig". Och då svarar jag av någon anledning: "Nej det är nog för att jag har keps!" (Jag var egentligen ute och tränade men effektiv skall man va) och sedan vinkar jag och går till kassan. Sedan ler jag ett igenkännande leende när min icke arbetskamrat ler mot sotaren.

Så det kan bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0