Jag kunde inte låta bli men jag varnar känsliga läsare

Den här Fotbollsgalan kunde inte riktigt släppa taget om mig ikväll och osökt kom jag in på de dåliga ordvitsarnas område.  Höger och vänster hjärnhalva känner vi till; den ena kreativ och skapande, den andra mer logisk och analytisk. Man har identifierat olika centra i hjärnan som styr vissa funktioner. Frågan är bara var de dåliga ordvitsarna har sitt centrum? Det kanske fallit mellan stol(l)arna så att säga....

Så kära läsare, ni som har en djupare dimension i livet än ordvitsar, ni som är kulturellt lagda, analytiska eller kreativa nu får ni chansen att logga ut. Jag gör gör ett litet uppehåll här så att ni hinner logga ut ifall ni läser väldigt snabbt.



/Uppehåll/

Fotbollsgalan: Till årets vinnare av Guldbollen blev Zlatan vald och damernas motsvarighet; Diamantbollen togs hem av Caroline Seger.

Som sagt var; Fotbollsgalan lämnar mig ingen riktig ro. Vissa har tur, som Zlatan t ex, att få guldbollen just i år när guldpriset är så högt måste ju vara ett extra klipp.

Och efter att Caroline mottagit Diamantbollen höll man en Segerintervju.

Galor kan ju vara ena riktiga tjattillställningar men är det på någon gala som man kan nicka till en stund så måste det väl vara på just Fotbollsgalan.

Ibland brukar man skoja och säga att fotbollsspelare bara använder huvudet att nicka med, men det tror inte jag. Man får inte vara dum i bollen om man skall spela fotboll. Däremot har man ju hört talas om totalt puckade hockeyspelare.

Skvallervägen hörde jag att damjuryn tagit ut en Seger i förskott...och förresten har Caroline lika framgångsrika förfäder, vi har väl alla hört om en Phyrrhus Seger. "Pyrre" som lagkompisarna brukade kalla honom levde redan 300 fKr. Där kan man snacka om släktband.

Nej, det kanske inte vore så dumt att vara med på en fotbollsgala i alla fall. Det är ju dans framåt nattkröken och jag kan ju tänka mig hur spelarna får sina dansinstruktioner. De är ju vana att få tillrop från coachen och bänken! Jag skulle vilja se dansen med följande coachtillrop:
- Men för faen; använd BÄGGE fötterna! - Ta markering och släpp inte en millimeter! - Upp i rygg för tusan!           - Punktmarkera och ta en varning i värsta fall! - Byt sida - krossa med höger! -Gå för ett Segermål! nåja där kanske gränsen går även för en fotbollsgala.

Och säg inte att jag inte varnade er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0