Jag vet vad du gjorde förra sommaren...

kommer jag att säga till mig själv nästa år. Och svaret är; mycket men en hel del skivköp var det. Och det är helt rätt, i sommar har jag köpt ovanligt många skivor, för att vara sommar vill säga.
Och mina vänner, mitt i denna ström av nyanlända skivor har det det dykt upp en CD som till och med fru Syd tycker är bra! Och ber mig spela en gång till. Det är inte vanligt! Men jag förstod det.

Prefab Sprout`s "Let´s Change the World with music" är skivan som skriver lite sommarhistoria 2009. Lite lättare, lite tillvänd, annars är mycket av min musik oftast lite vass i kanten, lite disharmoni, lite vedmod, lite smärta.

Av sommarens skivskörd lyfter jag personligen fram; Wilco "The Album", gick tre gånger på raken under en bilresa i veckan.
Black Crowes "Before the Frost", riktigt bra! Drive by Truckers "the fine print", rikigt, riktigt bra.
Proclaimers " Notes and Rhymes" har ett riktigt kanonparti med några riktigt bra låtar. Andra låten på Son Volt´s "American Central Dust"; kanon! Willie Nelson´s återkommande "Always on my mind" på nya "American Classics".

Några katastrofer? Nja det skulle vara Prefa....nej jag skojar lite med er lite grann. Men skall erkännas; någon CD skulle jag kanske kunnat avvara. Men jag är rätt nöjd och nu väntar jag hem Beatles Boxen från USA, 800:- billigare än i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0