Syd James inte vårtrött men har intagit radiotystnad

Om man nu kan inta radiotystnad på en blogg? Jag fick följande fråga av Nordh på Södra Gotland:

Har James dragit till Syd över Påsken möjligen eller har vårtröttheten även satt sitt spår även på denna sida?? Där jag är blommar det för fullt i trädgården och sädesärlorna sitter på taknocken och sjunger - även om det fortfarande på nätterna kryper ner under nollan så HAR faktiskt våren kommit hit. I går eftermiddag strumplös och med bara en T-shirt intog jag mitt kaffe på...

Nej, den mentala urspårningen skedde senaste torsdag för Syd. HUR kan man åka ner till Växjö och möta ett lag som inte vunnit någon match under ordinarie tid och som inte har något att spela för och så ligga under med 3-0 efter några minuter. Kan det har varit så enfaldigt att man trodde samma sak, nämligen att Växjö inte vunnit någon match under ordinarie tid och inte har något att spela för - så då kan man ställa in skridskorna på isen och själv befinna sig någon annanstans, oklart var.

Jag trodde inte speciellt mycket på Leksand inför årets kvalserie, därtill har man varit alltför ojämna, men när resultaten spelade Leksand precis i händerna då kan man väl för f-n åtminstone KÄMPA och slå sig blodig.

Det påminner mig om min gamle vän Thyr (kan vi kalla honom) som alltid påminde mig om att "Våren kommer alltid tidigt till Siljanstrakten" - när Brynäs var mitt uppe i något SM-spel. Otrevliga karl!


Nåja vi tar det nästa år, eller i återtåg 14 år 2016!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0