Snökaos i Södra Sverige

Pratade med Skåneland idag och nu ligger det vackra Österlen under nästan en meter snö! Om det överhuvudtaget har hänt förut så var det länge sedan.

Sydsvenskarna är inte vana vid vinter och det blir lätt kaos och klass 1, 2 eller 3 varningar var dag. "SMHI har utfärdat en klass 1 varning då det kan komma upp till 5 centimeter nysnö", dessa skakande nyheter har man hört nu titt som tätt.

Sydsvenskarna är inte vana vid vinter och det blir lätt kaos och nya situationer uppstår. Undra på att det kan bli som denna rubrik från Dagens Nyheters förstasida skvallrar om:



Undra på det, det brukar väl aldrig drälla runt skidåkare i de här skogarna. Otur är det och jag ger mig tusan på att den stackars skidåkaren hade bakhalt också innan det small. Eller också föll han för startskottet!

Nu skall man inte skoja om sådana här tragiska händelser men jag kan förstå älgjägaren, stavarna kan tas som två framben och med lätt framåtböjd åkstil, flåsande och frustande, ja vad säger ni själva?, nog skulle väl det kunna vara en älg.

Annars har veckans nyheter mest handlat om Wikileaks utsläpp av spännande detaljer samt Östersundbornas utsläpp som kan vara spännade men där vill man dock INTE ha några detaljer.

Jag ger mig tusan på att det är Storsjöodjuret som är boven i dramat. Han eller hon har säkert varit ute och slarvat i Loch Ness eller i någon annan göl och dragit med sig nåt sk-t hem till Östersund. Huuvaligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0