Nu blir det hårdkörning.

Jag måste erkänna att jag blev imponerad när jag såg Marit Björgen på Skavlan igår; jag förstår nu hur hon kunde  vara så enorm på stakåkning och stark på upploppet under OS-veckorna. Oerhört vältränad och atletisk. Ja, imponerad blev jag! Så nu igår jag sa till fru Syd att: "Jag vallar jag så kan du koncentrera dig på träningen, vi sticker ut direkt imorgon bitti".

Nu är det "morgon bitti" och än har vi inte kommit igång med träningen, ja låt vara att det är -22 än så länge och klockan är bara drygt nio men ändå.

Vänta ett ögonblick; fru Syd ropar någonting; "Skall vi ha kaffe och smörgås med oss på skidturen?"

Då svarar Syd: "Kaffe och Smörgås??!! Jag tror inte Björgen hade kaffe och smörgås med sig på träningsrundorna!!" (Svarade lite tyst, jag vet inte om fru Syd hörde riktigt )

Vänta ett ögonblick; fru Syd ropar någonting igen; "Ska jag ta några apelsiner också".

Och DÅ svarar Syd: "Ja gör det, och ta med lite sockerkaka också, till kaffet".
Det är ju ända ganska långt till nästa OS och det blir nog tufft ändå för fru Syd att träna ikapp.

Men imponerad blev jag som sagt...och visioner skall man ju ha, låt vara att Syd och Fru Syds visioner inte riktigt harmonierade den här gången, typ.
 
Jag gör en lite återpublicering av denna artikel med tanke på att vi är mitt inne i skidsäsongen.
Trackback
RSS 2.0