Julskiva 2010

Oj, oj, oj vet inte varför men började redan i slutet på september att tänka på årets julskiva och fick tidigt en "story-line" som jag inte kunde släppa. Blev mer att hitta bra låtar som samtidigt platsar i story-linen.

Inledningsvis präglas storyn av ifrågasättande av sig själv, i relatiion till andra, desillusion efter upplevelser av krig; typ Irak, Afghanistan, personen ser ingen riktig mening - framtid.

Men så kommer natten med antydningar om spänning om upplevelser och utvecklas i en riktning som skapar vissa tvivelsmål men övergår i nattliga övningar - excess.

Vill hålla kvar och återuppleva, det var något mer än en tillfällighet men det är borta, det var tomt och allt tonar ut i ett sökande efter, ja kärlek? frälsning eller är personen förlorad liksom nattens kvinna.

Sedan måste vi ha världens bästa jullåt med i år också, dock i annan version.


Kommentarer
Postat av: Smokey Moe

Hej



Kunde ej lyssna på cd'n på hema spelaren. DEn liksom undertecknad tål inte hembränt. Däremot gick det alldeles utmärkt i bilen. men då var ju livspartnern med så då kunde jag inte spela tillräckligt högt. Men snart är jag på väg igen ensam i bilen.

men någon kort kommentar kan jag nog kosta på mig. Richard Thompson är som alltid alldeles så där rätt. Bra låtar, bra spel och fantastisk röst. Största positiva överraskningen är ju ändå tjuren från Wales. Vilken låt!!

kanske något för vårt band? Ska fundera på detta.

2010-12-08 @ 17:08:53
Postat av: Syd James

Någon annan hade problem i bilen så det är lite känsligt med hembränt! Men, det är bara att sätta livspartnern i släpvagn och trycka volymen i botten.

Vi ser fram emot att se ert band live!

2010-12-08 @ 22:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0