Siv-Britt och Ron Paul

"Siv-Britt H samlar på tomtar. En pigg 77-åring tar emot oss i dörröppningen; jag älskar mina tomtar //och det är väldigt många i lägenheten; mellan 2000 och 2005, exakt vet inte Siv-Britt. 1988 fick Siv-Britt sjukpension men pensionen har inte gjort henne inaktiv snarare tvärtom. Hon är engagerad i PRO:s verksamhet i Fruängen, sjunger i kören och dansar".

" Han toppar mätningarna i jordbrukarstaten Iowa och ligger bra till nationellt. En av de faktorer som gör honom så attraktiv för många väljare är att han uppfattas som ärlig och har hållit fast vid sitt buskap i årtionden. Den 3 januari i Iowa får vi se om de negativa skriverierna har skadat honom bland hans ungdomliga anhängare. Det handlar om den 76-årige kongressledamoten Ron Paul från Texas".

Jag har absolut inget emot Sol-Britts tomtesamlande utan det Syd vill notera är den påfallande skillnaden i hållning mot äldre. Kan ni överhuvudtaget tänka er att t ex Annie Lööf i Centerpartiet inför valet av ny partiledare i Centern utmanas av den 77-årige landstingsdirektören i Fruängen Siv-Britt H, eller en Juholt i kamp med 76-årige Paul Andersson som har ett starkt ungdomligt stöd.

Det finns inte på den svenska kartan.

Man kan tycka mycket om USA men nog är det bra att även en 76-åring kan vara en aktiv och trovärdig presidentkandidat med starkt ungdomligt stöd! I Sverige skulle det närmast betraktas som om personen i fråga fått Alzheimer och fullständigt tappat verklighetsförankringen. Här nöjer vi oss med PRO och att vi faktiskt kan dansa vid 77-års ålder!!!

Och jag har nog varit lite snäll iår trots allt för döttrarna Syd hade julklappat till mig med boxen "Achtung Baby".

Och då ser jag framför mig hur Ron Paul kommer hem till Siv-Britt H i Fruängen, glider in bland tomtarna, greppar Siv-Britt i hennes lilla svarta och säger "Achtung Baby"! Fuck off PRO now we gonna´ dance like hell! I´m your new president!

Texterna om Siv-Britt och Ron Paul är fritt citerade från Dagens Nyheter den 24 december 2011.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0