Helspanskt blev det inte - på Fagerliden heller

Tuffa tider i Spanien med hög arbetslöshet och dålig ekonomi är nog ingenting mot den besvikelse som Barcas och Real fans känner efter veckans debacle i Champions League. Syd är dock inte alldeles överraskad och nu är frågan om man inte skulle ta sig en liten avstickare till München och titta på finalen. Nej så blir det inte utan man får nog hålla tillgodo med att titta på en damträning på Fagerliden där döttrarna Syd nu spelar.

Jag tänkte göra en okulärbesiktning av verklighetsträsket och jag tänkte få insupa känslan av en stilla vårpromenad i födelsestaden upp till arenan. Jag behövde inte direkt trängas med den övriga befolkningen. Öde var det trots att timmen var tidig - inte en kotte ute. Jag passerade pizzerian där jag hörde alltför höga skratt för att det enbart skulle vara själva pizzan som var orsaken. Jag klev vidare in mot de historiska finnkvarteren och passerade villan där "Lill-L" bodde en gång i tiden. Jag såg garaget där jag en gång blev överraskad av en finngrabb som jag för sent upptäckte när han hoppade ner från taket och gav mig en marksyning som hette duga.
Jag passerade Borggården, vek in mot Fagerliden och konstaterade förundrat hur det en gång i tiden kunde vara friidrottstävlingar där med 3000 i publiken. Precis där, där det nu bara är en dåligt underhållen gräsplan och ett risbuskage i kanten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0